16.11.2020 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 16.11.2020, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.773.2020.1.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.773.2020.1.MK

brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 października 2020 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ... jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 października 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ....

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W okresie 2013-04-18 do 2015-12-30 Powiat ... realizował projekt pn. .... Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego ... na lata 2007-2013, oś priorytetowa 4. Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast. Działanie 4.2 Rewitalizacja miast. Dofinansowanie projektu otrzymano na podstawie umowy .... z dnia 28 grudnia 2015 r. z późn. zm.

Projekt został zrealizowany za kwotę 2 059 145,37 zł, z tego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach RPO ... na lata 2007-2013 wyniosło 1 150 832,65 zł, co stanowi 85% wydatków kwalifikowanych z kwoty 1 353 920,77 zł. Ponadto projekt uzyskał dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dofinansowaniu podlegał koszt tylko infrastruktury sportowej w kwocie 705 200,00 zł na podstawie umowy dofinansowania . z 17.07.2014r. z późn. zm. Wkład własny Powiatu ... w realizację zadania wyniósł 203 088,12 zł. Przedmiotem przedsięwzięcia była przebudowa boiska wielofunkcyjnego z ogrodzeniem o wysokości 4m -1176 m, bieżnie (rozbiegi) -137 m, stanowisko do pchnięcia kulą -190 m, trybuny (trzypoziomowe) - 104 m, obsługa widowni (parking, dojście dla pieszych) - 1247m, dojazdy do boisk i obiektu dla służb ppoż. i ratunkowych 82 m, podstawowe urządzenia przeznaczone do obsługi widowni - ławki wolnostojące dostępne z poziomu terenu (obsługa niepełnosprawnych), infrastruktura towarzysząca (ogrodzenie zewnętrzne terenu, oświetlenie, nagłośnienie, monitoring, odwodnienie terenu). Obiekt wyposażono w następujące nawierzchnie: boisko wielofunkcyjne, bieżnie i rozbiegi - nawierzchnia poliuretanowa wykonana techniką natryskową, stanowiska pchnięcia kulą i skoku w dal - nawierzchnia mineralna, dojścia i dojazdy - kostka brukowa betonowa, tereny zieloni - nawierzchnie zielone naturalnie urządzone. W ramach projektu poniesiono wydatki na 3 szt. maszyn czyszczących do utrzymania czystości obiektu, promocję projektu i audyt zewnętrzny.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne