Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2020, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.632.2020.1.KO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.632.2020.1.KO
w zakresie ustalenia czy kwoty należne Spółce od Menedżera Programu tytułem umożliwienia uczestnikom Programu wymiany punktów w hotelu zarządzanym przez Spółkę stanowią wynagrodzenie z tytułu świadczenia przez Spółkę na rzecz Menedżera Programu usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz miejsca opodatkowania ww. czynności
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 sierpnia 2020 r. (data wpływu 7 sierpnia 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy kwoty należne Spółce od Menedżera Programu tytułem umożliwienia uczestnikom Programu wymiany punktów w hotelu zarządzanym przez Spółkę stanowią wynagrodzenie z tytułu świadczenia przez Spółkę na rzecz Menedżera Programu usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz miejsca opodatkowania ww. czynności jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 sierpnia 2020 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy kwoty należne Spółce od Menedżera Programu tytułem umożliwienia uczestnikom Programu wymiany punktów w hotelu zarządzanym przez Spółkę stanowią wynagrodzenie z tytułu świadczenia przez Spółkę na rzecz Menedżera Programu usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz miejsca opodatkowania ww. czynności.
We wniosku przedstawiono następujący zaistniały stan faktyczny:
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca, Spółka) prowadzi działalność w zakresie kompleksowego zarządzania oraz obsługi hotelu zlokalizowanego w X. Hotel zarządzany przez Spółkę funkcjonuje w oparciu o umowę franczyzową zawartą z jedną z międzynarodowych sieci hotelowych i korzysta w tym zakresie z nazwy i logo używanych przez tą sieć oraz z innych uprawnień i obowiązków wynikających z umowy. Spółka ma zatem m.in. obowiązek przestrzegania standardów międzynarodowej sieci franczyzowej m.in. co do jakości i unifikacji oferowanych usług, sposobu obsługi gości hotelowych, uczestnictwa w akcjach promocyjnych itp.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty