15.06.2020 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 15.06.2020, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.82.2020.6.JŻ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.82.2020.6.JŻ

Zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności oraz nieposiadanie stałego miejsca prowadzenia działalności.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lutego 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 27 lutego 2020 r.), uzupełnionym w dniu 27 lutego 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 27 lutego 2020 r.), w dniu 28 lutego 2020 r. (data wpływu 3 marca 2020 r.) oraz w dniu 29 maja 2020 r. (data wpływu 2 czerwca 2020 r.) na wezwanie Organu z dnia 13 maja 2020 r. (skutecznie doręczone w dniu 13 maja 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • zastosowania mechanizmu podzielonej płatności jest prawidłowe,
  • nieposiadania stałego miejsca prowadzenia działalności jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu podzielonej płatności oraz nieposiadania stałego miejsca prowadzenia działalności. Wniosek został uzupełniony w dniu w dniu 27 lutego 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 27 lutego 2020 r.), w dniu 28 lutego 2020 r. (data wpływu 3 marca 2020 r.) oraz w dniu 29 maja 2020 r. (data wpływu 2 czerwca 2020 r.) na wezwanie Organu z dnia 13 maja 2020 r. (skutecznie doręczone w dniu 13 maja 2020 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

A. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest podmiotem mającym siedzibę rejestrową oraz siedzibę działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: Ustawa VAT) w Holandii. Wnioskodawca nie posiada oddziału, przedstawicielstwa ani innej materialnej stałej obecności na terytorium Polski. Podstawowy przedmiot działalności Spółki stanowi produkcja i obrót oponami. Od 1 listopada 2019 r. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT w Polsce. Wnioskodawca jest członkiem międzynarodowej grupy B. (dalej: B. lub Grupa) w pełni zależnej od C. (z siedzibą w Japonii). B. specjalizuje się w opracowywaniu, produkcji i wprowadzaniu do obrotu opon dla rolnictwa, leśnictwa, budownictwa, przemysłu, robót ziemnych. Grupa posiada zakład produkcyjny w Izraelu oraz dwa w Indiach. Wnioskodawca zamierza zorganizować w Polsce system produkcji całych, gotowych kół (dalej: Zmontowane Produkty). Wnioskodawca zamierza w tym celu sprowadzać do Polski opony własnej produkcji (dalej również: Towary). Towary pochodzić będą z zakładów produkcyjnych Grupy znajdujących się na terytorium Indii lub Izraela; Wnioskodawca zamierza sprowadzać je bezpośrednio na terytorium Polski. W przypadku braku odpowiednich Towarów w Indiach lub Izraelu, mogą być one również sprowadzane z magazynów wykorzystywanych przez Grupę na terytorium Unii Europejskiej. Prognozowany wolumen takich opon nie powinien stanowić jednak więcej niż 5% całkowitego wolumenu opon sprowadzanych do Polski. W każdym przypadku, za organizację transportu Towarów do Polski odpowiedzialny będzie Wnioskodawca. Towary będą transportowane bezpośrednio do D. (dalej: Kontrahent), z którym Wnioskodawca podpisał umowę o współpracę, na której podstawie Kontrahent będzie produkować dla Wnioskodawcy Zmontowane Produkty. Kontrahent jest podmiotem posiadającym siedzibę rejestrową oraz siedzibę działalności gospodarczej na terytorium Polski. Działalność gospodarczą prowadzi na własne ryzyko i odpowiedzialność w sposób całkowicie niezależny od Wnioskodawcy, zarówno z prawnego jak i ekonomicznego punktu widzenia. Jest to podmiot całkowicie niezależny zarówno od Wnioskodawcy, jak i od B. Kontrahent nie będzie działał w imieniu i na rzecz Spółki na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa, ani nie będzie podlegał kontroli ze strony Spółki. Innymi słowy, pracownicy Kontrahenta nie będą posiadali pełnomocnictwa do zawierania w imieniu i na rzecz Spółki umów handlowych, w rozumieniu zarówno formalnym jak i faktycznym, ani realizowania w jej imieniu jakichkolwiek czynności. Okazyjnie może się natomiast zdarzyć sytuacja, w której Wnioskodawca upoważni Kontrahenta do zorganizowana w jego imieniu transportu Zmontowanych Produktów do miejsca przeznaczenia Podstawowym materiałem służący produkcji będą Towary. Towary przez cały czas będą pozostawać własnością Wnioskodawcy i na żadnym etapie nie staną się własnością Kontrahenta.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne