25.04.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 25.04.2019, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.170.2019.1.APO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.170.2019.1.APO

Czy w przypadku wcześniejszego rozwiązania Umowy Dzierżawy, Wnioskodawca będzie uprawniony do jednorazowego zaliczenia niezamortyzowanej części nakładów poniesionych na Płytę Postojową do kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 lutego 2019 r. (data wpływu 25 lutego 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, m.in. w zakresie ustalenia, czy w przypadku wcześniejszego rozwiązania Umowy Dzierżawy, Wnioskodawca będzie uprawniony do jednorazowego zaliczenia niezamortyzowanej części nakładów poniesionych na Płytę Postojową do kosztów uzyskania przychodów (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, m.in. w zakresie ustalenia, czy w przypadku wcześniejszego rozwiązania Umowy Dzierżawy, Wnioskodawca będzie uprawniony do jednorazowego zaliczenia niezamortyzowanej części nakładów poniesionych na Płytę Postojową do kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawca (dalej również: Spółka) zamierza zrealizować inwestycję, polegającą na budowie hangaru do obsługi statków powietrznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą (dalej: Hangar) oraz budowie płyty postojowej dla statków powietrznych, która jest niezbędna do prawidłowego korzystania z przedmiotowego hangaru (dalej: Płyta Postojowa). Ponadto, Wnioskodawca planuje wydzierżawić od Portu Lotniczego (dalej: Port) część istniejącej płyty postojowej dla samolotów.

W celu budowy Hangaru Wnioskodawca zamierza nabyć od Portu nieruchomość gruntową, natomiast Płyta Postojowa zostanie zbudowana przez Wnioskodawcę na gruncie stanowiącym własność Portu, który to grunt Wnioskodawca zamierza wydzierżawić od Portu. Zgodnie z założeniami planowanej transakcji, Wnioskodawca i Port zawrą umowę dzierżawy terenu w celu wybudowania oraz korzystania z nowej Płyty Postojowej na czas określony, co najmniej 25 lat (dalej: Umowa Dzierżawy). Na podstawie Umowy Dzierżawy Wnioskodawca będzie dysponował tytułem prawnym do nieruchomości na cele budowlane - poprzez zapisy zawarte w Umowie Dzierżawy, Port wyrazi zgodę na wybudowanie przez Wynajmującego Płyty Postojowej na przedmiotowej nieruchomości. Płyta Postojowa zostanie wybudowana na rzecz i koszt Wnioskodawcy. W okresie obowiązywania Umowy Dzierżawy Wnioskodawca będzie miał prawo do wyłącznego pobierania pożytków z Płyty Postojowej, a jednocześnie będzie odpowiadał i ponosił koszty wszelkich remontów, napraw i utrzymania wybudowanej przez siebie Płyty Postojowej. W tym miejscu należy podkreślić, że Płyta Postojowa jest warunkiem koniecznym realizacji całego przedsięwzięcia, bowiem jest ona niezbędna do korzystania z Hangaru (podmiotem wyłącznie zainteresowanym jej budową jest Wnioskodawca). Poprzez Płytę Postojową samoloty będą dojeżdżały do Hangaru. Budowa Płyty Postojowej nastąpi na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego, wydanej na rzecz Portu przez właściwego wojewodę na podstawie przepisów ustawy z dnia 12 lutego 2009 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1380, z póżn. zm., dalej: Specustawa lotniskowa). Należy podkreślić, że uzyskanie i uprawomocnienie się przedmiotowej decyzji (obejmującej swym zakresem pozwolenie na budowę) będzie warunkiem zawarcia ostatecznej umowy przeniesienia własności nieruchomości, na której ma zostać wybudowany Hangar (taki warunek jest wprowadzony do umowy przedwstępnej, która została zawarta przez strony, tj. Port i Wnioskodawcę).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne