31.03.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.03.2017, sygn. 0461-ITPB1.4511.28.2017.2.MR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPB1.4511.28.2017.2.MR

1. Czy wynagrodzenie właściciela rozliczane wprost ze środków KE na realizację projektu korzysta ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób fizycznych? Czy zwolnienie powoduje zmiany po stronie kosztów uzyskania przychodów prowadzonej przez niego działalności? 2. Czy kwota ryczałtu na koszty pośrednie stanowiące 25% kosztów bezpośrednich z wyłączeniem kosztów podwykonawstwa (subcontracting) rozliczana wprost ze środków KE na realizacje projektu korzysta ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób fizycznych? Czy takie zwolnienie powoduje zmiany po stronie kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 stycznia 2017 r. (data wpływu 10 stycznia 2017 r.), uzupełnionym w dniu 2 marca 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

  • zwolnienia przedmiotowego jest prawidłowe;
  • kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z otrzymanym dofinansowaniem.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną i prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG, opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych, tzw. podatkiem liniowym wynoszącym 19 % oraz z obowiązkiem prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. W zakresie swojej działalności podatnik kooperuje z producentami lotniczymi oraz z ośrodkami naukowo-badawczymi przemysłu lotniczego. W 2015 r. podatnik przystąpił do projektu w ramach programu C. S. (jest to duży program badawczy rozwijający innowacyjne, nowoczesne technologie w zakresie obniżania emisji C0, gazów oraz hałasu przez lotnictwo). Program jest finansowany przez Unię Europejską w ramach programu Horyzont 2020. Projekt, w którym uczestniczy Wnioskodawca jest zakwalifikowany jako działania innowacyjne (Innovation Action) i finansowany jako przedsięwzięcie komercyjne z dofinansowaniem wynoszącym 70% do kosztów kwalifikowalnych. Nr tematu to:. Akronim projektu to. W ramach projektu Wnioskodawca przystąpił w 2015 r. do umowy konsorcjum wraz z innymi firmami i ośrodkami naukowo-badawczymi, które zawarło w 2016 r. umowę z KE na wykonanie demonstratorów i ich przetestowanie. Jest to standardowa umowa w ramach Horyzont 2020. Z uwagi na jej obszerność ok 540 stron Wnioskodawca nie załącza jej do niniejszego zapytania. Umowa ramowa dla Horyzont 2020, tj. bez wypełnienia danych podmiotowych i przedmiotowych jest upubliczniona przez Komisję Europejską i jest ogólnie dostępna, w tym dla polskich organów podatkowych na firmowanej przez Komisję Europejską w j. polskim na stronie: http://ec.europa.eu/reasearch/participants/data/refih2020/mga/gga/h2020-mga-gga-multi_vl.0_pl.pdf. Formalnie konsorcjum przystąpiło do działań 1 lipca 2016 r. Wnioskodawca pierwsze działania na rzecz projektu podjął w grudniu 2016 r. Działania Wnioskodawcy nie wzbudzają dlań wątpliwości w zakresie podatku VAT, natomiast rodzą zapytania w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, który powinien on rozliczyć za 2016 r. do 30 kwietnia 2017 r. W tym zakresie zatem Wnioskodawca oczekuje na odpowiedź aby mógł stosując się do interpretacji rozliczyć podatek dochodowy za 2016 r. jak również poprawnie postępować w kolejnych latach realizacji projektu. Komisja Europejska przed rozpoczęciem realizacji projektu przekazuje część środków na wyodrębnione dla celów projektu konto koordynatora konsorcjum, który przesyła je w imieniu Komisji na konta uczestników konsorcjum. Uczestnicy mogą dysponować zatem częścią środków przed rozpoczęciem działań i wykorzystywać w czasie projektu. Rozliczenie środków przed KE następuje wg ich wykorzystania dla celów projektu w okresach rozliczeniowych, które mogą wynosić ponad rok czasu i jest audytowane przez KE.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne