08.04.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2015, sygn. IPPP2/4512-62/15-4/BH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-62/15-4/BH

Ponieważ wystawione przez Spółkę zbiorcze faktury korygujące nie zawierały w swojej treści żadnych dat wystawienia oraz numerów faktur pierwotnych wystawionych w okresie, do którego odnosi się korekta, a jedynie jako nazwę towaru lub usługi Spółka podawała informację: Rabat zgodnie z regulaminem wraz z zakresem dat, którego rabat dotyczył, takie postępowanie należy uznać za nieprawidłowe. 

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 19 stycznia 2015 r. (data wpływu 26 stycznia 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 9 marca 2015 r. (data wpływu 13 marca 2015 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 3 marca 2015 r. doręczone Stronie w dniu 6 marca 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania faktur korygujących po udzieleniu rabatu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 stycznia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania faktur korygujących po udzieleniu rabatu. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 11 marca 2015 r. na wezwanie tut. Organu z dnia 3 marca 2015 r. Nr IPPP2/4512-62/15-2/BH.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka jest autoryzowanym dystrybutorem w Polsce produktów marki H. (dalej H.). Działalność jej polega m.in. na zaopatrywaniu się w towary bezpośrednio w spółce H. E. w ramach procedury wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, a następnie ich hurtowej odsprzedaży klientom w Polsce i za granicą. W celu uatrakcyjnienia współpracy H. wprowadza różne programy wsparcia sprzedaży dla zarejestrowanych partnerów H., którymi są klienci spółki. Są nimi m.in. różnego rodzaju rabaty, których Spółka P. jako dystrybutor jest tylko przekaźnikiem. Przedmiotowe rabaty są przyznawane klientom ex post, tj. po dokonaniu sprzedaży i wystawieniu przez Spółkę dokumentujących ją faktur sprzedaży.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne