Interpretacja indywidualna z dnia 30.07.2013, sygn. IPPB3/423-381/13-2/GJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-381/13-2/GJ
Czy w związku z wykonaniem przez Inwestora prac (przełożenie lub przebudowa) na infrastrukturze tramwajowej Spółki, w ramach usuwania kolizji , powstanie dla Spółki w obu przypadkach przychód podatkowy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 21.05.2013r. (data wpływu 27.05.2013r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27.05.2013r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe
Sp. z o.o., zwana dalej: Spółką prowadzi działalność w zakresie tramwajowej komunikacji zbiorowej. Do prowadzenia działalności Spółka poza taborem tramwajowym wykorzystuje również tory tramwajowe, sieć trakcyjną i inną infrastrukturę, zwane dalej: infrastrukturą tramwajową. Infrastrukturę tramwajową tworzy kilkaset środków trwałych. Infrastruktura tramwajowa stanowi własność Spółki oraz znajduje się na gruntach, które w większości stanowią własność Innych podmiotów (Skarbu Państwa, gminy, innych osób prawnych, czy też osób fizycznych). Na gruntach tych znajdują się również sieci: wodociągowo-kanalizacyjna, telekomunikacyjna, elektro-energetyczna, gazociągowa itp. należące do Innych podmiotów prowadzących tego rodzaju działalność. Spółka dokonuje potrzebnych remontów, budowy, przebudowy, rozbudowy czy też modernizacji infrastruktury tramwajowej. Zdarza się, że inny podmiot (właściciel, użytkownik wieczysty, bądź inna osoba uprawniona do prowadzenia prac na gruntach), zwany dalej: Inwestorem chce przeprowadzić na danym terenie Inwestycję, np. budowa (przebudowa) drogi, sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, telekomunikacyjnej, elektro-energetycznej, gazociągowej, czy też budowa linii metra. Inwestycje te w niektórych sytuacjach kolidują z istniejącą infrastrukturą tramwajową, tzw. kolizja. W takich sytuacjach Inwestor zwraca się do Spółki z wnioskiem o wyrażenie zgody na usunięcie kolizji. Regułą jest, że Spółka wyraża zgodę na usunięcie kolizji z infrastrukturą tramwajową, która umożliwi Inwestorowi realizację planowanej przez niego inwestycji. W niektórych przypadkach Spółka zawiera z Inwestorem stosowną umowę lub porozumienie, które określa zakres i zasady przeprowadzenia prac.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty