Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2013, sygn. ILPP1/443-115/13-5/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-115/13-5/MK
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, w celach promocyjnych Spółki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2013 r. (data wpływu 12 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r. Dnia 22 kwietnia 2013 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o. o. (dalej: Spółka) jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzącym działalność gospodarczą, między innymi, w zakresie produkcji i dystrybucji artykułów spożywczych.
Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te, są kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizuje działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych w niniejszym wniosku akcji promocyjno-reklamowych jest nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane jest dane działanie marketingowe, określonych towarów, których jednostkowa cena nabycia netto lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty