Interpretacja indywidualna z dnia 01.10.2012, sygn. IBPP1/443-631/12/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-631/12/AW
Czy opisane czynności mogą być usługa kompleksową i czy można do nich stosować jedna stawkę podatku?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2012r. (data wpływu 18 czerwca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 września 2012r. (data wpływu 18 września 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wykonywanych czynności za jednolite świadczenie oraz ustalenia wysokości stawki dla wykonywania czynności polegających na pełnieniu funkcji centralnego operatora gospodarki odpadami wydobywczymi jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 czerwca 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wykonywanych czynności za jednolite świadczenie oraz ustalenia wysokości stawki dla wykonywania czynności polegających na pełnieniu funkcji centralnego operatora gospodarki odpadami wydobywczymi.
Wniosek uzupełniono pismem z dnia 14 września 2012r. (data wpływu 18 września 2012r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 6 września 2012r. znak IBPP1/443-631/12/AW.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
- Uwagi ogólne. Spółka Akcyjna (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem VAT oraz podmiotem wyspecjalizowanym w prowadzeniu działalności usługowej w zakresie gospodarki odpadami wydobywczymi oraz rekultywacji składowisk odpadów wydobywczych. Spółka ta dysponuje potencjałem kadrowym oraz technologicznym, a także niezbędnym doświadczeniem i know-how. Kontrahent Wnioskodawcy (dalej: KW) jako jeden z największych w Europie przedsiębiorstw górnictwa węgla kamiennego generuje w trakcie swojej działalności wydobywczej istotne ilości odpadów (w tym przede wszystkim odpadów wydobywczych). Z tego też tytułu, na podstawie stosownych przepisów prawa, podmiot ten zobowiązany jest do wykonywania i spełnienia szeregu obowiązków związanych z gospodarką odpadami. Mając powyższe na uwadze oraz w związku z planowaną nowelizacją ustawy z dnia 10 lipca 2008r. o odpadach wydobywczych (Dz. U. z 2008r., Nr 138, poz. 865 z późn. zm.; dalej: ustawa o odpadach wydobywczych), a także w celu optymalizacji gospodarki odpadami i obniżenia jej całościowych kosztów, KW oraz Wnioskodawca postanowiły zawrzeć kompleksową umowę o współpracy (dalej: Umowa o współpracy; Umowa). Na mocy tej Umowy, Wnioskodawca zobowiąże się wobec KW do świadczenia usługi polegającej na pełnieniu funkcji centralnego operatora gospodarki odpadami wydobywczymi.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty