Interpretacja indywidualna z dnia 05.10.2011, sygn. IBPBII/1/415-654/11/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-654/11/ASz
Czy przekazaniu nagród towarzyszyć będzie obowiązek wystawienia PIT-8C na okoliczność otrzymania nagrody do kwoty nie przekraczającej 200,00 zł netto przez pracowników Klienta?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2011r. (data wpływu do tut. Biura 06 lipca 2011r.), uzupełnionym faxem w dniu 13 września 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych przyznawania nagród uczestnikom akcji promocyjnej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 06 lipca 2011r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek, uzupełniony faxem w dniu 13 września, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych przyznawania nagród uczestnikom akcji promocyjnej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi biuro rachunkowe. Obecnie zamierza rozszerzyć działalność gospodarczą o sprzedaż materiałów budowlanych. Wnioskodawca zwraca się z zapytaniem jakie czynności może podejmować, aby uatrakcyjniać swoją sprzedaż i przyczyniać się do wzrostu obrotu. Wobec powyższego w ocenie Wnioskodawcy zaproponowano następujące rozwiązanie. Biuro rachunkowe zamierzając uatrakcyjnić swoją sprzedaż towarów zorganizuje akcję promocyjną sprzedaży pod hasłem promuj i reklamuj produkt marki a otrzymasz nagrodę zgodnie z regulaminem. Akcje promocyjne i reklamowe organizowane będą na terenie całej Polski poprzez pracowników klientów firmy m.in. przedstawicieli handlowych, kierowników sklepów, sprzedawców. Rolą osoby będzie przyczynienie się do zwiększenia sprzedaży w okresie wskazanym w regulaminie. Pracownik klienta za polecanie produktów marki określonej firmy i jego właściwą ekspozycję otrzyma nagrodę określoną w regulaminie (m.in. bony towarowe, sprzęt elektroniczny, alkohol, sprzęt agd itp.). Każda jednorazowa wartość nagrody nie przekroczy kwoty 200,00 zł netto. Pracownik klienta (np. dużej sieci handlowej lub hurtowni) będzie musiał udowodnić, że za jego przyczyną nastąpił przyrost obrotu z danym kontrahentem poprzez złożone zamówienie na kwotę określoną w regulaminie przyznawania nagród. Uczestnikami akcji promocyjnej nie będą osoby wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty