Interpretacja indywidualna z dnia 16.11.2011, sygn. ILPP1/443-1111/11-6/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1111/11-6/NS
Określenie podstawy opodatkowania przy sprzedaży towarów poniżej ceny zakupu lub kosztu wytworzenia.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia brak daty sporządzenia wniosku (data wpływu 16 sierpnia 2011 r.), uzupełnionym pismami z dnia 28 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.) oraz z dnia 7 listopada 2011 r. (data wpływu 10 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania przy sprzedaży towarów poniżej ceny zakupu lub kosztu wytworzenia jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania przy sprzedaży towarów poniżej ceny zakupu lub kosztu wytworzenia. Wniosek uzupełniono pismami z dnia 28 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.) oraz z dnia 7 listopada 2011 r. (data wpływu 10 listopada 2011 r.) o informacje doprecyzowujące przedstawiony stan faktyczny, dowód wpłaty dodatkowych opłat oraz o pełnomocnictwo.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
W ramach prowadzonej działalności, Wnioskodawca przeprowadza oraz planuje przeprowadzać różnego rodzaju działania pro-sprzedażowe (akcje marketingowe) nakierowane na zwiększenie jego obrotów. Zdaniem Spółki, działania pro-sprzedażowe wpływają bowiem na budowanie świadomości towarów i produktów oferowanych przez Zainteresowanego wśród potencjalnych kontrahentów, jak również kształtują pozytywne relacje z jego kontrahentami i wpływają na ich lojalność względem Wnioskodawcy. Wprowadzenie powyższych działań przez Spółkę spowodowane jest również dużą konkurencją na rynku i potrzebą dopasowywania swojej oferty do oczekiwań kontrahentów. W konsekwencji, przeprowadzanie akcji marketingowych w zamiarze Zainteresowanego ma skutkować wygenerowaniem większej sprzedaży opodatkowanej VAT po jego stronie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty