Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606715)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    30.08.2006 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 30.08.2006, sygn. ŁUS-III-2-443/113/06/MJS, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-III-2-443/113/06/MJS

    Wniosek dotyczy opodatkowania czynności wykonywanych przez Uczelnię w ramach realizacji projektu objętego Umową o Partnerstwie na rzecz Rozwoju "Sojusz dla pracy".

    Pytanie podatnika

    Działając na podstawie art. 14a, art. (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Podatnika z dnia 29.05.2006 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej opodatkowania podatkiem od towarów i usług określonym w ustawie z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) czynności wykonywanych przez Podatnika w ramach realizacji projektu objętego Umową o Partnerstwie na rzecz Rozwoju "Sojusz dla pracy", Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego uznaje za prawidłowe stanowisko przedstawione w złożonym wniosku.

    Z w/w wniosku wraz z pismem uzupełniającym wynika, iż Uczelnia jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Uczelnia jest jednym z partnerów realizujących projekt "Sojusz dla pracy", wdrażany w ramach Programu Inicjatywy Wspólnotowej Equal dla Polski 2004-2006, polegającego na budowie partnerstw lokalnych i ponadnarodowych w celu realizacji określonych celów społecznych związanych z poszukiwaniem nowych metod zwalczania wszelkich form dyskryminacji i nierówności na rynku pracy. Zakres i temat powyższego programu określa Europejski Fundusz Społeczny, a Uczelnia wraz z innymi partnerami w oparciu o strategię realizacji projektu ma go wdrażać w życie. Projekt "Sojusz dla pracy" jest klasycznym przykładem współpracy wielu podmiotów, które ze sobą ściśle współdziałają jako równoprawni partnerzy. Warunki tej współpracy określa umowa pomiędzy partnerami a instytucją, która zawiaduje środkami europejskimi (Krajowa Struktura Wsparcia). Środki otrzymywane przez Uczelnię z Krajowej Struktury Wsparcia z przeznaczeniem na realizację zadań zawartych w projekcie, są jedynym źródłem finansowania projektu i działań podejmowanych dla realizacji jego zadań, a żaden z potencjalnych beneficjentów projektu nie zostanie obciążony dodatkowymi kosztami. Kwota, którą otrzyma Uniwersytet jest określona w budżecie projektu i nie podlega ona zmianie oraz nie zależy od ilości czynności wchodzących w skład realizowanego zadania oraz świadczeń na rzecz beneficjentów ostatecznych. Również sama Uczelnia nie będzie pobierała od potencjalnych beneficjentów ostatecznych żadnych dodatkowych opłat. Partnerstwo wyznacza administratora, który reprezentuje wszystkie podmioty uczestniczące w projekcie i do którego Krajowa Struktura Wsparcia przekazuje środki na realizację zadań poszczególnych partnerów. Środki te są następnie przekazywane partnerom jako refundacja poniesionych kosztów. Jednocześnie administrator, którym jest Przedstawicielstwo Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), w imieniu wszystkich uczestników składa sprawozdanie całościowe oparte na szczegółowych raportach poszczególnych członków partnerstwa. Zasady funkcjonowania partnerstwa określone zostały w w/w umowie o partnerstwie, zawartej pomiędzy Przedstawicielstwem Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) i dwunastoma partnerami Partnerstwa na rzecz Rozwoju - współrealizatorami całości projektu, a także w osobnych umowach zawartych pomiędzy Administratorem i każdym z partnerów, w tym z Uczelnią. Każdy z partnerów odpowiedzialny jest za realizację jednego lub kilku zadań, polegających na wspieraniu zdolności przystosowawczych przedsiębiorstw i pracowników do zmian strukturalnych w gospodarce oraz wykorzystania przez nich technologii informatycznych. Celem ogólnym projektu jest utrzymywanie aktywności zawodowej i społecznej osób po 45 roku życia, zagrożonych wykluczeniem z rynku pracy, za pomocą wdrażania metodologii "job-coachingu" oraz zintegrowanego systemu szkoleń dla pracowników i pracodawców. Konkretyzacja celu ogólnego ma nastąpić poprzez podejmowanie działań, takich jak udział beneficjenta ostatecznego (przyszłego pracownika) oraz pracodawców w serii szkoleń, udzielanie i umożliwianie beneficjentom ostatecznym korzystania z porad prawnych i psychologicznych w celu wsparcia w procesie przeszkalania do zmiany kwalifikacji i miejsca pracy, informowanie na temat prawa pracy, zatrudnienia kobiet po 45 roku życia, upowszechnianie elastycznych form zatrudnienia i inwestowanie w szkolenia pracowników po 45 roku życia poprzez konferencje, seminaria i wewnętrzne dyskusje. Cele szczegółowe, których realizacja przypisana jest poszczególnym partnerom, wynikają z celu ogólnego. Zgodnie z Umową o Partnerstwie na rzecz Rozwoju "Sojusz dla pracy" Uczelnia jest odpowiedzialny za realizację następujących zadań:- przygotowanie założeń teoretycznych badań prowadzonych w ramach projektu,- rozpoznanie trudności na rynku pracy osób po 45 roku życia, które są beneficjentami projektu,- przeprowadzenie badań korzyści osiągniętych przez beneficjentów z udziału w projekcie,- wypracowanie metodologii monitorowania i ewaluacji rynku pracy beneficjentów ostatecznych,- dokonanie ewaluacji zastosowanej metody jobcoachingu,- przeprowadzenie diagnozy potrzeb pracodawców (oczekiwania popytowe),- opracowanie i przeprowadzenie wykładów dla beneficjentów ostatecznych.Jak wynika ze strategii realizacji projektu, stanowiącej załącznik do w/w umowy, rezultatami projektu mają być:- stworzenie opracowań zawierających rozpoznanie trudności na rynku pracy osób po 45 roku życia, które są beneficjentami projektu oraz opracowań zawierających rozpoznane postawy pracodawców względem zatrudnienia w/w pracowników,- upowszechnienie rezultatów badań i wyników realizacji projektu na Uniwersytecie, w tym włączenie tej tematyki do programu nauczania,- przeszkolenie 440 osób będących beneficjentami ostatecznymi, z zakresu umiejętności komunikacyjnych i postępowania w sytuacjach kryzysowych związanych z rynkiem pracy, znajomości posługiwania się komputerem i nowoczesnym sprzętem biurowym.Zarówno w/w Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju (§ 11), zawarta pomiędzy Przedstawicielstwem Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) i dwunastoma partnerami, jak i Umowa o współpracy w ramach partnerstwa "Sojusz dla Pracy" zawarta pomiędzy Administratorem i Uczelnią (§ 35), regulują kwestię praw autorskich do utworów będących rezultatami działań Partnerstwa/Uczelni. Stosowne regulacje stanowią, iż powyższy projekt oraz jego wyniki stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a strona realizująca projekt zobowiązuje się do zawarcia z Administratorem umowy o nieodpłatne przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowy o korzystanie z rezultatów powierzonych zadań projektu.Uczelnia nie posiada informacji z Urzędu Statystycznego w Łodzi, dotyczącej poprawnej klasyfikacji realizowanych w programie "Sojusz dla Pracy" czynności.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Oddelegowanie personelu do opieki nad dziećmi do lat trzech nie korzysta ze zwolnienia z VAT – Szef KAS zmienił interpretację
    • Organizacje zarządzające prawami autorskimi powinny pobierać VAT od potrącanych kosztów inkasa – Szef KAS zmienił interpretację
    • Oczekują na wejście w życie: 24 grudnia 2025 r. i 1 stycznia 2026 r.
    • Czy od okazjonalnej pożyczki od przedsiębiorcy będącego podatnikiem VAT należy płacić PCC – wyrok NSA
    • Jak dokumentować usługi wykonywane przez rolnika ryczałtowego
    • USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Art./§ 43
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    26.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 26 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.930.2025.3.ALN
    Czytaj więcej
    25.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 25 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.809.2025.2.SR
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.897.2025.2.WL
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.813.2025.2.MM
    Czytaj więcej
    21.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.560.2025.1.RMA
    Czytaj więcej
    20.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.781.2025.4.AWY
    Czytaj więcej
    20.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.542.2025.3.JSU
    Czytaj więcej
    18.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 18 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.642.2025.3.AA
    Czytaj więcej
    14.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.685.2025.2.MPA
    Czytaj więcej
    14.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.815.2025.2.AJB
    Czytaj więcej
    13.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.476.2025.1.IG
    Czytaj więcej
    07.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.842.2025.2.MSU
    Czytaj więcej
    31.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.595.2025.2.EK
    Czytaj więcej
    31.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.559.2025.3.AR
    Czytaj więcej
    31.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.643.2025.2.AA
    Czytaj więcej
    31.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.585.2025.2.WK
    Czytaj więcej
    31.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.758.2025.3.MC
    Czytaj więcej
    31.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.800.2025.1.MJ
    Czytaj więcej
    29.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 29 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.786.2025.2.JS
    Czytaj więcej
    28.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 28 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.661.2025.1.AA
    Czytaj więcej
    27.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 27 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.650.2025.3.SR
    Czytaj więcej
    27.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 27 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.543.2025.2.AA
    Czytaj więcej
    24.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.853.2025.1.JS
    Czytaj więcej
    24.10.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.623.2025.2.ASZ
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.