Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 22.05.2006, sygn. 1472/DPC/415-22/06/MS, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/DPC/415-22/06/MS
Pytanie dotyczy zastosowania zwolnienia zawartego w art. 21 ust. 1 pkt 68 updof (konkursy i sprzedaż premiowa)
Z przedstawionego przez Spółkę stanu faktycznego wynika, iż Spółka w celu promocji swoich produktów oraz wsparcia ich sprzedaży organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne. W szczególności akcje te mogą przyjmować postać sprzedaży premiowej oraz różnego rodzaju konkursów.
Akcje marketingowe typu sprzedaż premiowa organizowane są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w określonym terminie przez Spółkę, jej uczestnikami są osoby fizyczne zamieszkałe na terytorium kraju nie prowadzące działalności gospodarczej, z wyłączeniem pracowników Płatnika oraz podmiotów i pracowników podmiotów świadczących usługi na rzecz Spółki przy organizowaniu tejże akcji. Mechanizm sprzedaży premiowej oferowany przez Wnioskodawcę polega na dokonaniu zakupu produktów objętych akcją marketingową i przesłaniu odpowiedniej ilości wieczek z opakowań tychże produktów. W zależności od rodzaju sprzedaży premiowej, odpowiednia ilość wieczek uprawnia do odebrania nagrody lub wygranej przez osobę fizyczną biorącą udział w powyższej sprzedaży.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty