17.01.2005 Podatki

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 17.01.2005, sygn. PD-I/415-102/13/04, Pierwszy Urząd Skarbowy w Kaliszu, sygn. PD-I/415-102/13/04

1. W jaki sposób (na podstawie jakiego dokumentu) należy wnieść budynek mieszkalny do aktywów własnej firmy, aby wszelkie nakłady i koszty związane z budynkiem mogły stanowić koszt uzyskania przychodów firmy? 2. W jaki sposób powinna być ustalona wartość wnoszonego budynku? 3. Jakie warunki trzeba spełnić, aby odsetki od kredytu zaciągniętego na budowę budynku mogły być kosztem uzyskania przychodu prowadzonej działalności gospodarczej? 4. Czy amortyzacja budynku jest kosztem uzyskania przychodu? 5. Kiedy można rozpocząć amortyzację budynku?

Pytanie podatnika

W 2000 r. podatniczka rozpoczęła budowę budynku mieszkalnego z częścią usługową oraz garażami. Na budowę tego budynku zaciągnęła kredyt. W związku z tym, że we wznoszonym budynku znajduje się 10 mieszkań z przeznaczeniem na wynajem, podatniczka korzystała ze stosownej ulgi. W październiku 2004 r. podatniczka uzyskała pozwolenie z organu nadzoru budowlanego na użytkowanie tego budynku, a w grudniu 2004 r. mieszkania zostały zasiedlone przez lokatorów. Podatniczka posiada jednocześnie własną firmę, której przedmiotem działalności gospodarczej jest między innymi wynajem nieruchomości. Na tle powyższych okoliczności podatniczka postawiła wymienione niżej pytania, wskazując do każdego z nich własne stanowisko.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne