Wyrok NSA z dnia 10 marca 2020 r., sygn. II OSK 137/20
O potencjalnie korupcyjnym wykorzystywaniu mienia jednostki samorządowej przez radnego można mówić wtedy, gdy radny, uczestnicząc w pracach organów właściwej jednostki samorządu, może wpływać na treść uchwał i decyzji podejmowanych przez te organy (art. 25b ust. 1 u.s.p.).
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak, Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak (spr.), Sędzia WSA (del.) Piotr Korzeniowski, Protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Godlewski, po rozpoznaniu w dniu 10 marca 2020 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 7 listopada 2019 r. sygn. akt II SA/Sz 788/19 w sprawie ze skargi A. P. na zarządzenie zastępcze Wojewody [...] z dnia [...] lipca 2019 r. nr [...] w przedmiocie wygaśnięcia mandatu 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od A. P. na rzecz Wojewody [...] kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z dnia 7 listopada 2019 r. sygn. akt II SA/Sz 788/19, oddalił skargę A. P. na zarządzenie zastępcze Wojewody [...] z dnia [...] lipca 2019 r., nr [...], w przedmiocie wygaśnięcia mandatu radnego.
Skargę kasacyjną od powyższego wyroku wniósł A. P. Zaskarżając rozstrzygnięcie Sądu pierwszej instancji w całości zarzucił naruszenie:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty