Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 30/17
Podatek od nieruchomości
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jan Rudowski, Sędzia NSA Tomasz Zborzyński (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Agnieszka Krawczyk, Protokolant Justyna Nawrocka, po rozpoznaniu w dniu 19 grudnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej N. sp. z o.o. z siedzibą w M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 15 września 2016 r. sygn. akt I SA/Ol 301/16 w sprawie ze skargi N. sp. z o.o. z siedzibą w M. na decyzje Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu z dnia 1 lutego 2016 r. nr [...], [...] w przedmiocie zobowiązania w podatku od nieruchomości za 2014 r. i 2015 r. oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 15 września 2016 r. (sygn.akt I SA/Ol 301/16) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie oddalił skargę N. sp. z o.o. w M. (dalej: skarżąca) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu z dnia 1 lutego 2016 r. w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2014 r. i 2015 r.
W skardze kasacyjnej od tego wyroku skarżąca zaskarżyła ów wyrok w całości domagając się jego uchylenia i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania Sądowi I instancji, rozpoznania skargi kasacyjnej na rozprawie oraz zasądzenia na rzecz skarżącej kosztów postępowania według norm przepisanych, w tym kosztów związanych z postępowaniem wszczętym na podstawie skargi kasacyjnej według norm przepisanych, ewentualnie według spisu kosztów przedłożonego na rozprawie.
Zaskarżonemu wyrokowi zarzuciła naruszenie prawa materialnego przez błędną jego wykładnię i niewłaściwe zastosowanie tj. przepisu art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 849 ze zm., dalej: u.p.o.l.) w związku z art. 2 ust. 4 Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis, a polegające na niewłaściwym uznaniu, że określone uchwałą rady gminy uzależnienie uzyskania zwolnienia z podatku od nieruchomości od uprzedniego złożenia wniosku (w tym wskazania przedmiotu opodatkowania) stanowi warunek zastosowania pomocy de minimis wobec konkretnego przedsiębiorcy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty