Wyrok NSA z dnia 26 czerwca 2014 r., sygn. II GSK 668/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Korycińska Sędzia NSA Zofia Borowicz Sędzia NSA Gabriela Jyż (spr.) Protokolant Paweł Gorajewski po rozpoznaniu w dniu 26 czerwca 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "T.-F." R. W. Spółki jawnej z siedzibą w Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 10 grudnia 2012 r. sygn. akt VI SA/Wa 1756/12 w sprawie ze skargi "T.-F." R. W. Spółki jawnej z siedzibą w Ł. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy apteki oraz nałożenia kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki sad Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 10 grudnia 2012 r. oddalił skargę T. - F. R. W. Spółki jawnej z siedzibą w Ł. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] lipca 2012 r. w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy apteki oraz nałożenia kary pieniężnej.
Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:
Decyzją z dnia [...] kwietnia 2012 r. Ł. Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny: 1) nakazał skarżącej spółce zaprzestania prowadzenia reklamy apteki i jej działalności polegającej na uczestnictwie w programie "[...]"; 2) nałożył karę pieniężną w kwocie 2.500 złotych oraz w punkcie 3) nadał decyzji w punkcie 1 rygor natychmiastowej wykonalności. W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że zgodnie z art. 94a ustawy z dnia 6 września 2001 Prawo farmaceutyczne (t.j.: Dz. U. z 2008 r., Nr 45, poz. 271 ze zm. dalej: ustawa - Prawo farmaceutyczne) zabroniona jest reklama aptek, punktów aptecznych i ich działalności. Organ wskazał, że skarżąca spółka brała udział w programie "[...]", którego celem było zachęcanie pacjentów - uczestników programu - do dokonywania zakupów w aptece skarżącej "[...]" położonej w Ł., oraz do gromadzenia punktów na karcie wydawanej uczestnikom w aptece, za które mogą otrzymywać nagrody. Katalog nagród znajdujący się na stronie internetowej informował o warunkach uczestnictwa oraz zawierał wykaz aptek biorących udział w programie. Fakt uczestnictwa apteki skarżącej w tym programie, organ I instancji uznał za reklamę apteki i jej działalności niedozwoloną zgodnie z treścią powołanego przepisu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty