Wyrok NSA z dnia 15 maja 2008 r., sygn. I FSK 766/07
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Artur Mudrecki Sędziowie Sędzia del. WSA Jerzy Płusa (spr.) Sędzia NSA Janusz Zubrzycki Protokolant Karolina Szulc po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2008 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 27 lutego 2007 r., sygn. akt I SA/Łd 1476/06 w sprawie ze skargi D. sp. z o.o. w Ł. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia 24 czerwca 2006 r., [...] w przedmiocie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w sprawie podatku od towarów i usług. 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. na rzecz D. sp. z o.o. w Ł. kwotę 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 27 lutego 2007 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi w sprawie ze skargi D. sp. z o. o. w L., zwanej dalej "Spółką", uchylił decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w L. z dnia 24 czerwca 2006 r. w przedmiocie odmowy zmiany postanowienia organu pierwszej instancji dotyczącego interpretacji zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w sprawie podatku od towarów i usług, jak również poprzedzającą ją decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w L. z dnia 7 kwietnia 2006 r. a także postanowienie Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego w L. z dnia 24 stycznia 2006 r.
Uzasadniając wyrok Sąd pierwszej instancji podał, że w złożonym w dniu 24 października 2005 r. wniosku Spółka zwróciła się do organu podatkowego z zapytaniem dotyczącym opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania towarów na cele informacyjne, reprezentacji i reklamy - w świetle przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), powoływanej dalej jako "ustawa o VAT z 2004 r."
We wniosku Spółka wskazała, że przekazuje istniejącym i potencjalnym odbiorcom farb drobne towary, np. koszulki, długopisy czy kubki z nadrukiem, w celu zwiększenia świadomości marki poprzez przekazanie treści informacyjnych i reklamowych. Zdaniem Spółki, działanie takie służy reprezentacji i reklamie, a także przekazaniu informacji o Spółce i jej produktach.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty