Postanowienie NSA z dnia 9 maja 2006 r., sygn. II GSK 101/06

Wynik kontroli organu kontroli skarbowej w zakresie kontroli stosowania cen, przedstawiony w trybie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach /Dz.U. nr 97 poz. 1050 ze zm./, o ile wskazuje wyłącznie uchybienia oraz dokonuje ustaleń faktycznych, nie podlega zaskarżeniu do sądu administracyjnego, jako że nie dotyczy uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 9 maja 2006 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "R.-P." Sp. z o.o. w W. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 13 lutego 2006 r. III SA/Wa 2810/05 w sprawie ze skargi "R.-P." Sp. z o.o. w W. na wynik kontroli Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z dnia 21 marca 2005 r. (...) w przedmiocie prawidłowości stosowania cen leków w okresie od 1 maja 2000 r. do 30 listopada 2000 r. postanawia: oddalić skargę kasacyjną.


UZASADNIENIE

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie postanowieniem z dnia 13 lutego 2006 r., III SA/Wa 2810/05, odrzucił skargę "R.-P." Sp. z o.o. z siedzibą w W. na wynik kontroli Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z dnia 21 marca 2005 r. (...) w przedmiocie prawidłowości stosowania cen leków w okresie od 1 maja 2000 r. do 30 listopada 2000 r.

W uzasadnieniu postanowienia podano między innymi, że "R.-P." Sp. z o.o., po uprzednim wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa, wniosła skargę na wynik kontroli z dnia 21 marca 2005 r. wydany przez Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. w przedmiocie prawidłowości stosowania cen leków za okres od 1 maja 2000 r. do 30 listopada 2000 r. W skardze pełnomocnik skarżącej Spółki zarzucił powyższemu wynikowi kontroli naruszenie przepisów: art. 120, art. 122 oraz art. 187 par. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa /Dz.U. nr 137 poz. 926 ze zm./ w związku z art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej /Dz.U. 2004 nr 8 poz. 65 ze zm./ poprzez nieuwzględnienie wszystkich okoliczności prawnych i faktycznych występujących w chwili wydania wyników kontroli, art. 201 par. 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej przez wydanie wyniku kontroli pomimo toczącego się postępowania sądowego, co do decyzji organów celnych, na których zostały oparte ustalenia zawarte w tym wyniku, art. 208 par. 1 i art. 120 Ordynacji podatkowej poprzez brak umorzenia postępowania kontrolnego w przedmiotowej sprawie, w sytuacji gdy zachodziła bezwzględna przesłanka do jego umorzenia, co doprowadziło do wydania wyniku kontroli bez podstawy prawnej, art. 20 ust. 11 w związku z ust. 8 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach /Dz.U. nr 27 poz. 195 ze zm./ poprzez nieuprawnione jego pominięcie w procesie stosowania prawa w przedmiotowej sprawie, art. 13 ust. 6 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach poprzez nieuprawnione jego zastosowanie, a także art. 2, art. 7, art. 32 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. /Dz.U. nr 78 poz. 483/ poprzez nieuprawnione ich pominięcie w procesie stosowania prawa w przedmiotowej sprawie.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne