Postanowienie NSA z dnia 4 marca 2005 r., sygn. FZ 696/04
1. Wezwanie do uzupełnienia braków formalnych skargi dokonane bez zarządzenia przewodniczącego, bądź na podstawie zarządzenia z odbitym mechanicznie podpisem, jest nieskuteczne prawnie.
2. W przeciwieństwie do uregulowania z art. 118 Kpc, ustanowienie profesjonalnego pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowoadministracyjnym nie jest równoznaczne z udzieleniem mu pełnomocnictwa procesowego przez stronę /art. 244 par. 2 Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ . Staje się on pełnomocnikiem dopiero z chwilą udzielenia mu stosownego umocowania zgodnie z art. 36 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Wymogi wezwania do uzupełnienia braków formalnych * Przedłożenie pełnomocnictwa * Pełnomocnik ustanowiony z urzędu
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w Wydziale II Izby Finansowej zażalenia Józefa B. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 8 września 2004 r. SA/Rz 1863/02 odrzucające skargę kasacyjną i pozostawiające bez rozpoznania wniosek o przywrócenie terminu do jej wniesienia w sprawie ze skargi Józefa B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rz. z dnia 5 lipca 2002 r. (...) w przedmiocie opłaty skarbowej postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać sprawę WSA w Rzeszowie do ponownego rozpoznania.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty