04.03.2005

Postanowienie NSA z dnia 4 marca 2005 r., sygn. FZ 696/04

1. Wezwanie do uzupełnienia braków formalnych skargi dokonane bez zarządzenia przewodniczącego, bądź na podstawie zarządzenia z odbitym mechanicznie podpisem, jest nieskuteczne prawnie.

2. W przeciwieństwie do uregulowania z art. 118 Kpc, ustanowienie profesjonalnego pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowoadministracyjnym nie jest równoznaczne z udzieleniem mu pełnomocnictwa procesowego przez stronę /art. 244 par. 2 Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./ . Staje się on pełnomocnikiem dopiero z chwilą udzielenia mu stosownego umocowania zgodnie z art. 36 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

Wymogi wezwania do uzupełnienia braków formalnych * Przedłożenie pełnomocnictwa * Pełnomocnik ustanowiony z urzędu

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w Wydziale II Izby Finansowej zażalenia Józefa B. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 8 września 2004 r. SA/Rz 1863/02 odrzucające skargę kasacyjną i pozostawiające bez rozpoznania wniosek o przywrócenie terminu do jej wniesienia w sprawie ze skargi Józefa B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rz. z dnia 5 lipca 2002 r. (...) w przedmiocie opłaty skarbowej postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać sprawę WSA w Rzeszowie do ponownego rozpoznania.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne