Wyrok NSA z dnia 18 września 2002 r., sygn. SA/Rz 861/02
W ujęciu przepisu art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 21 grudnia 2001 r. o zmianie ustawy o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw /Dz.U. nr 154 poz. 1799/ przez wynagrodzenia rozumie się wydatki pieniężne oraz wartość świadczeń w naturze wypłacane pracownikom na podstawie stosunku pracy, z wyjątkiem osób kierujących w rozumieniu ustawy o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi, zaliczone według zasad statystyki zatrudnienia i wynagrodzeń określonych przez Główny Urząd Statystyczny do "wynagrodzeń bez wypłat z zysku".
Zwrot "wydatki pieniężne oraz wartość świadczeń w naturze" uzasadnia zapatrywanie, że jest to szerokie ujęcie wynagrodzenia za pracę i obejmuje nie tylko składniki wynagrodzenia określonego w Kodeksie pracy /płaca zasadnicza, dodatki stażowy, funkcyjny, specjalny, nagroda roczna, deputaty/, ale również inne świadczenia pieniężne związane z pracą o charakterze obowiązkowym, takie jak: gratyfikacje jubileuszowe i odprawy pracownicze z tytułu przejścia na emeryturę lub rentę lub z tytułu ustania stosunku pracy z wyboru.
Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi Gminy C. na uchwałę nr XI/1352/2002 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rz. z dnia 26 marca 2002 r. w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały nr XXIII/144/2002 Rady Gminy C. z dnia 22 lutego 2002 r. w sprawie budżetu Gminy C. na rok 2002 w części dotyczącej zaplanowania w budżecie gminy wynagrodzeń osobowych przewyższających wielkość wynagrodzeń za 2001 r. - oddala skargę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty