Wyrok NSA z dnia 26 października 1994 r., sygn. III SA 539/94
Przez szczegółowe warunki zwolnienia, o których mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /t.j. Dz.U. 1993 nr 94 poz. 431 ze zm./ należy rozumieć warunki konkretyzujące jedynie warunki podstawowe przewidziane w ustawie.
Rada gminy nie jest natomiast uprawniona do określania dodatkowych warunków polegających na ograniczeniach podmiotowych dotyczących zwolnień od podatku.
UZASADNIENIE
Uchwałą z 19 marca 1994 r. Rada Gminy w B., na podstawie art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. 1993 nr 94 poz. 431 ze zm./, określiła tryb i szczegółowe warunki od podatku rolnego użytków rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej.
W par. 3 ust. 1 uchwały jako jeden z warunków zwolnienia określiła "zaprzestanie produkcji rolnej na wszystkich gruntach podatnika o klasach niższych od klasy gruntów, których dotyczy zwolnienie". par. 4 uchwały otrzymał brzmienie "Zwolnieniu nie podlegają grunty dzierżawne lub użytkowane ze Skarbu Państwa i zasobów komunalnych gminy".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty