Renty dla poszkodowanego pracownika są kosztem podatkowym - interpretacja MF
Wydatki na zapłatę renty dla poszkodowanego pracownika lub spadkobierców pracownika należy potraktować jako tzw. pracowniczy koszt prowadzonej działalności. Nie ma znaczenia zaprzestanie prowadzenia tej części działalności, w ramach której doszło do wypadku przy pracy. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach. Przedstawiamy fragment interpretacji w tej sprawie.
(...) Spółka wywiązując się ze swoich obowiązków jako pracodawca w stosunku do pracownika, który uległ wypadkowi przy pracy, wzmacnia swój pozytywny wizerunek wśród pozostałych pracowników. Pozostałe osoby zatrudnione w Spółce zyskują bowiem pewność, że w przypadku ewentualnych nieszczęśliwych wypadków podczas wykonywania obowiązków służbowych mogą liczyć na pomoc finansową i wsparcie ze strony swojego pracodawcy. Pracownicy Wnioskodawcy zyskują komfort i poczucie bezpieczeństwa, co przekłada się także na wzrost mobilizacji do pracy i zaangażowania w wykonywane zadania. Z perspektywy Spółki natomiast ograniczane jest ryzyko masowych odejść pracowników do innych bezpieczniejszych zakładów pracy. Taka postawa pracowników ma skutek w bardziej efektywnej pracy, co ma bezpośrednie przełożenie na przychody generowane przez Spółkę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty