28.09.2013 Kadry i płace

Zmiany w zatrudnianiu pracowników samorządowych od 1 września 2013 r. - odpowiedzi na pytania Czytelników

Od 1 września 2013 r. obowiązują zmiany w zatrudnianiu pracowników samorządowych. Nakładają one m.in. nowe obowiązki na pracodawców np. w zakresie zatrudniania sekretarzy czy asystentów i doradców.

Nowe przepisy spowodowały już pierwsze wątpliwości przy ich stosowaniu. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na pytania Czytelników dotyczące nowelizacji przepisów dla pracowników samorządowych.

W naszej gminie funkcję sekretarza gminy wykonuje kierownik biura organizacyjnego. Powierzenie obowiązków sekretarza gminy nastąpiło w 2012 r. na czas nieokreślony. Czy dalej będzie mógł zajmować to stanowisko?

Nie. Stanowisko sekretarza gminy jest zaliczane do grupy stanowisk urzędniczych kierowniczych, a zatem na to stanowisko powinna zostać zatrudniona osoba wyłoniona w drodze naboru lub ewentualnie osoba będąca pracownikiem samorządowym przeniesiona na to stanowisko.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne