Jak wypłacać nagrody jubileuszowe?
Wiele zakładów pracy wypłaca zatrudnionym w nich osobom nagrody jubileuszowe za wieloletnią pracę. Od zmiany przepisów w 1996 r. nie obowiązuje już zarządzenie z 23 grudnia 1989 r., które ustalało zasady obliczania i wypłacania tych nagród. Zachowało ono moc jedynie do momentu objęcia pracowników danego zakładu przepisami układu zbiorowego pracy lub innego aktu ustalającego zasady wynagradzania. Większość zakładów pracy, które nadal wypłacają nagrody jubileuszowe, przy ustalaniu prawa i naliczaniu nagród jubileuszowych opiera się jednak na przepisach tego właśnie zarządzenia.
Pracownikowi pozostającemu jednocześnie w więcej niż jednym stosunku pracy okresy uprawniające do nagrody ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Do okresu zatrudnienia uprawniającego do nagrody nie wlicza się okresu pracy w innym zakładzie, w którym pracownik jest lub był jednocześnie zatrudniony.
Pracownik nabywa prawo do nagrody w zakładzie pracy zatrudniającym go w dniu upływu okresu uprawniającego do nagrody bądź w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się