02.10.2024

Wyrok NSA z dnia 2 października 2024 r., sygn. III OSK 73/23

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Tamara Dziełakowska sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk sędzia del. WSA Maciej Kobak (spr.) Protokolant asystent sędziego Anna Krupa po rozpoznaniu w dniu 2 października 2024 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej R. T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 21 czerwca 2022 r. sygn. akt II SAB/Wa 607/21 w sprawie ze skargi R. T. na bezczynność Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji w przedmiocie rozpoznania wniosku z dnia 24 sierpnia 2020 r. w sprawie rozliczenia nadgodzin I. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie; II. zasądza od Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji na rzecz R. T. kwotę 1060,10 (tysiąc sześćdziesiąt złotych i dziesięć groszy) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 21 czerwca 2022 r. sygn. akt II SAB/Wa 607/21 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę R. T. (dalej: "skarżący") na bezczynność Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji (dalej: "organ") w przedmiocie rozpoznania wniosku (raportu) z dnia 24 sierpnia 2020 r. w sprawie rozliczenia nadgodzin.

Powyższy wyrok został wydany w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy.

Raportem z 24 sierpnia 2020 r. skarżący wystąpił do organu o rozliczenie czasu służby za okres ostatnich 3 lat, ponieważ nie wszystkie wykonywane przez niego czynności służbowe lub bezpośrednio związane ze służbą, były uwzględniane jako ponadnormatywny czas pełnienia służby. Skarżący podniósł, że z raportu Naczelnika

z 19 czerwca 2019 r. (dotyczącego nadgodzin skarżącego wypracowanych 18 czerwca 2019 r.), wynika, że istnieje możliwość ewidencjonowania, a tym samym rozliczenia godzin służby co do minuty.

W ocenie skarżącego, prawdopodobnie dochodzi do ukrycia rzeczywistego czasu jego służby. Według niego, co najmniej 27 godzin nie zostało zaewidencjonowanych (w tym wynikające ze zwrócenia rekompensaty za okres od 1 lipca 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.), co ma bezpośrednie przełożenie na kwestię finansową (ich zwrot w tym samym wymiarze lub rekompensata pieniężna w wysokości co najmniej 1.060 zł brutto). W podsumowaniu skarżący zarzucił organowi naruszenie art. 33 i art. 132 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne