Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.150.2024.1.PJ
Przy opałowym zastosowaniu HVO, zostaną spełnione warunki formalne stosowania stawki o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym, tj. m.in. wyrób ten zostanie oznakowany i zabarwiony zgodnie z odrębnymi przepisami, a jego sprzedaż lub przemieszczenie będzie potwierdzona w ramach systemu SENT - podobnie jak ma to miejsce przy standardowym oleju napędowym wykorzystywanym do celów opałowych. Zatem objęty wnioskiem wyrób w sytuacji jego przeznaczenia do celów opałowych będzie opodatkowany, stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym, stawką podatku w wysokości 232 zł/1000 litrów.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek z 15 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku akcyzowego w zakresie możliwości zastosowania stawki akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym dla wyrobu akcyzowego klasyfikowanego do kodu CN 2710 19 43 i przeznaczonego do celów opałowych, wpłynął 23 lipca 2024 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Istotą przedkładanego zagadnienia jest potwierdzenie stawki akcyzy, która powinna znaleźć zastosowanie do tzw. HVO (tj. Hydrogenated Vegetable OIL) klasyfikowanego na gruncie Nomenklatury Scalonej do kodu CN 2710 19 43 (analogicznie jak olej napędowy) w sytuacjach jego stosowania jako tzw. lekkiego oleju opałowego, czyli oleju napędowego przeznaczonego do celów opałowych.
Spółka jest (...) importerem paliw, prowadzącym działalność na podstawie koncesji wydanych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, w tym w zakresie obrotu paliwami ciekłymi z zagranicą (tzw. koncesja OPZ).
W ramach prowadzonej działalności Spółka sprowadza do Polski znaczące ilości standardowych paliw ciekłych, jak oleje napędowe i benzyny silnikowe, w tym samoistnego biopaliwa w postaci tzw. HVO, które jest odpowiednikiem tradycyjnego oleju napędowego, ale o pochodzeniu roślinnym (produkt ten powstaje w drodze tzw. uwodornienia olejów roślinnych) i na gruncie klasyfikacji CN jest traktowany jak olej napędowy (tj. jest klasyfikowany do kodu CN 2710 19 43).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty