Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zakupione usługi reklamowe, które są częściowo refakturowane
Nasza spółka w porozumieniu z partnerem biznesowym zamówiła usługę reklamową polegającą na zamieszczaniu w Internecie reklamy zachęcającej do skorzystania z oferowanych usług. Umówiliśmy się z partnerem, że koszty jej opracowania i zamieszczenia na stronach internetowych będą dzielone po połowie i zostaną przez nas refakturowane. W jaki sposób należy rozliczyć w księgach rachunkowych refakturowanie tej usługi? Czy jeśli te działania reklamowe w Internecie będą trwały 3 miesiące, to należy je rozliczać w czasie?
Refakturowane koszty usług reklamowych są pośrednio związane z działalnością jednostki. Powinny one zatem obciążać konto pozostałych kosztów operacyjnych. Z kolei koszty „własne” zakupionej usługi reklamowej będą częścią działalności podstawowej jednostki (ewidencjonowane zazwyczaj na specjalnie wydzielonym do tego koncie w zespole 4 – „Koszty reklamy”). Jeśli jednostka stwierdzi, że wydatki na reklamę dotyczące różnych okresów sprawozdawczych stanowią kwotę istotną, wówczas powinno się je rozliczać w czasie. Szczegóły – w uzasadnieniu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty