Czy pracodawca może odmówić pracy zdalnej pracownikowi „uprzywilejowanemu”
Pracodawca nie wprowadził w zakładzie pracy zdalnej. W związku z tym nie powstał regulamin ani żaden inny wewnętrzy dokument w tej sprawie. Mimo to pracownica wychowująca trzyletnie dziecko, zatrudniona na stanowisku biurowym menedżera produktu, złożyła wniosek o pracę zdalną. Czy skoro pracodawca podjął odgórną decyzję, że w zakładzie pracy nie ma możliwości pracy zdalnej, może negatywnie rozpatrzyć wniosek pracownicy, biorąc także pod uwagę fakt, że w trakcie epidemii COVID-19 osoba ta z powodzeniem pracowała zdalnie? Jeśli taka odmowa jest dopuszczalna, to jak ją uzasadnić pracownicy?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się