Interpretacja indywidualna z dnia 29 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.374.2023.3.PJ
Biorąc zatem pod uwagę okoliczności wskazane we wniosku, zgodnie z którymi wyrób ten jest paliwem silnikowym - olejem napędowym klasyfikowanym do kodu CN 2710 19 43 oraz będzie spełniał kryteria, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw, zdaniem Organu wyrób będzie opodatkowany, stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku akcyzowym, stawką podatku w wysokości 1160 zł/1000 litrów.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku akcyzowego w zakresie możliwości zastosowania stawki akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy do paliwa silnikowego klasyfikowanego do kodu CN 2710 19 43, wpłynął 18 grudnia 2023 r. Wniosek uzupełnili Państwo pismem z 12 lutego 2024 r. (data wpływu: 13 lutego 2024 r.) zawierającym dodatkowe argumenty za stanowiskiem Wnioskodawcy oraz pismem z 20 lutego 2024 r. (data wpływu: 23 lutego 2024 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Istotą przedkładanego zagadnienia jest potwierdzenie stawki akcyzy, która powinna znaleźć zastosowanie do tzw. HVO (tj. Hydrogenated Vegetable OIL) klasyfikowanego na gruncie Nomenklatury Scalonej do kodu CN 2710 19 43 (analogicznie jak olej napędowy) w sytuacjach jego stosowania jako samoistnego paliwa do napędu pojazdów (w tym ciężarowych).
Spółka jest wiodącym krajowym importerem paliw, prowadzącym działalność na podstawie koncesji wydanych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, w tym w zakresie obrotu paliwami ciekłymi z zagranicą (tzw. koncesja OPZ).
W ramach prowadzonej działalności Spółka sprowadza do Polski znaczące ilości standardowych paliw ciekłych, jak oleje napędowe i benzyny silnikowe. Obecnie Spółka rozważa rozszerzenie jej działalności o sprowadzanie do Polski i oferowanie krajowym odbiorcom samoistnego biopaliwa w postaci tzw. HVO, które jest odpowiednikiem tradycyjnego oleju napędowego, ale o pochodzeniu roślinnym (produkt ten powstaje w drodze tzw. uwodornienia olejów roślinnych) i na gruncie klasyfikacji CN jest traktowany jak olej napędowy (tj. jest klasyfikowany do kodu CN 2710 19 43).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty