17.01.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.437.2023.2.DS

Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z zakupem towarów i licencji od podwykonawców a następnie odsprzedaż ich zamawiającemu.

Interpretacja indywidualna - stanowisko w części nieprawidłowe oraz w części prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 1 oraz prawidłowe w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 2, 3, 4, 5.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 września 2023 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostaw towarów oraz świadczenia usług w ramach Umowy na rzecz Zamawiającego.

Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 7 grudnia 2023 r. (wpływ 11 grudnia 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu kompleksowych usług (...) zapewniających rozwój i funkcjonowanie (...) na potrzeby zadań (...).

A. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł z B. (dalej jako: „Zamawiający”) w dniu 30 czerwca 2016 r. umowę ramową Nr (...) na administrowanie Zintegrowaną Infrastrukturą Rejestrów (dalej: „Umowa”). Zakres Umowy przewiduje świadczenie przez A. usług zapewniających poprawne i nieprzerwane funkcjonowanie Zintegrowanej Infrastruktury Rejestrów (ZIR) poprzez administrowanie i wsparcie techniczne ZIR oraz w razie potrzeby - realizację świadczeń dodatkowych. Umowa powyższa została zastąpiona Umową z dnia 31 sierpnia 2023 r. na realizację przez A. niektórych zadań B.

W ramach realizacji świadczeń dodatkowych Zamawiający głównie zleca zakup towarów (urządzeń) oraz usług - licencji (oprogramowania). A. dokonuje zakupu towarów oraz usług od podmiotów trzecich (dalej: „Podwykonawcy”). Następnie urządzenia i licencje są przekazywane przez A. na rzecz Zamawiającego na podstawie obustronnie podpisanego protokołu zdawczo-odbiorczego. Przed podpisaniem protokołu zdawczo-odbiorczego, Zamawiający dokonuje weryfikacji, czy przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie ze zleceniem. Jeśli tak jest, Zamawiający odbiera przedmiot zlecenia podpisując protokół. W przeciwnym przypadku, Zamawiający ma możliwość zgłosić zastrzeżenia. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zastrzeżeń, Wnioskodawca w uzgodnionym przez strony terminie ustosunkowuje się do zastrzeżeń i - jeśli uzna je za zasadne - wprowadza odpowiednie zmiany w przedmiocie odbioru. W takim przypadku procedurę odbioru opisaną powyżej powtarza się. Zgodnie z Umową podpisany protokół stanowi podstawę do wystawienia faktury przez A.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne