Porada aktualna na dzień 27-04-2024
13.10.2023 Kadry i płace

Czy kontynuować prowadzenie akt osobowych dla ponownie zatrudnianego pracownika

PROBLEM

Pracownik jest zatrudniony od 1 czerwca 2020 r. i planuje się zwolnić 27 listopada 2023 r. w związku z przejściem na emeryturę. Ponownie chcemy zatrudnić tę osobę od 1 grudnia 2023 r. Czy w takim przypadku powinniśmy kontynuować prowadzenie dotychczasowych akt osobowych tej osoby, czy jednak trzeba utworzyć dla niej nowe akta osobowe? A może należy w dotychczasowych aktach przedzielić dokumenty z poprzedniego zatrudnienia i osobno trzymać dokumentację z nowego stosunku pracy?

RADA

W przypadku wznowienia zatrudnienia po kilkudniowej przerwie powinni Państwo kontynuować prowadzenie akt osobowych tego pracownika w tej samej teczce. Nie ma też potrzeby oddzielania dokumentów z pierwszego i kolejnego zatrudnienia, ponieważ zasada kontynuacji dotyczy każdej z części akt osobowych, tj. części A, B, C, D i E. 

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne