Artykuł aktualny na dzień 27-04-2024
20.09.2023 Kadry i płace

Podwyższanie kwalifikacji zawodowych pracowników – procedura postępowania

Podnoszeniem kwalifikacji zawodowych jest zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy oraz umiejętności przez pracownika z inicjatywy albo za zgodą pracodawcy. Związane z tym szczegółowe zasady i uprawnienia pracownika strony ustalają w umowie szkoleniowej, która musi uwzględniać jego prawa w tym zakresie przewidziane w Kodeksie pracy. Poniżej przedstawiamy – krok po kroku – procedurę postępowania pracodawcy w przypadku podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracownika.

Krok 1. Ustal, czy pracownik zamierza podnosić kwalifikacje zawodowe 

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych może wynikać z inicjatywy pracodawcy, który zaproponuje pracownikowi udział w określonym przez niego rodzaju szkolenia. Możliwe jest także, że to pracownik złoży pracodawcy wniosek o wysłanie go na konkretne szkolenie.

Powinno ono być związane z aktualnie świadczoną pracą lub zadaniami, jakie pracownik będzie mógł wykonywać w przyszłości.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne