Interpretacja indywidualna z dnia 26 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.82.2023.3.ENB
Kwestia opodatkowania dochodów uzyskiwanych z tytułu pracy najemnej wykonywanej na holowniku - statku wsparcia typu PSV, w tym zastosowania metody unikania podwójnego opodatkowania, zastosowania ulgi abolicyjnej i obowiązku złożenia zeznań podatkowych.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 lutego 2023 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy kwestii opodatkowania dochodów uzyskiwanych z tytułu pracy najemnej wykonywanej na holowniku - statku wsparcia typu PSV, w tym zastosowania metody unikania podwójnego opodatkowania zastosowania ulgi abolicyjnej i obowiązku złożenia zeznań podatkowych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwania – w dniu 15 marca i 11 kwietnia 2023 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Jest Pan osobą fizyczną, posiadającą w Polsce swoje centrum interesów życiowych. Tym samym w myśl obowiązujących przepisów podatkowych posiada Pan swoją rezydencję podatkową w Polsce.
W okresie styczeń - lipiec 2022 r. wykonywał Pan pracę najemną w charakterze marynarza na jednostkach pływających (dalej jako: statkach) eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem i siedzibą w Wielkiej Brytanii. Wskazać należy, iż praca wykonywana była poza terytorium lądowym państw. W ramach zatrudnienia wykonywał Pan pracę na statkach morskich, eksploatowanych przez brytyjskie przedsiębiorstwo klasyfikowanych jako other cargo ship tj. inny statek towarowy. Tego typu statki przeznaczone są do transportu ładunków masowych w zbiornikach ładunkowych na inne statki lub platformy. Statki te sklasyfikowane są według międzynarodowych przepisów jako jednostka pływająca wykonująca nietypowe specjalistyczne usługi transportowe. Zakres przewozu jest bardzo szeroki, obejmuje pasażerów oraz wszelkiego rodzaju ładunki w formie kontenerów, zaopatrzenia, paliwa, ropy naftowej, produktów naftowych, produktów przemysłu chemicznego, skroplonego gazu, surowców, różnego rodzaju specjalistycznego sprzętu. Statki, na których Pan pływał dysponują certyfikatem bezpieczeństwa DNV, w którym także jest wskazane, że jest to statek typu other cargo ship, tj. inny statek towarowy. Chcąc bardziej uszczegółowić rodzaj statków wskazać należy, że statki, na których wykonywana była praca klasyfikowane są jako holownik-statek wsparcia typu PSV (ang. offshore tug-supply ship).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty