Porada aktualna na dzień 19-03-2024 *

*od 1 stycznia 2024 r. minimalne wynagrodzenie wynosi 4242 zł brutto

*od 1 stycznia 2024 r. minimalne wynagrodzenie wynosi 4242 zł brutto

Jak oskładkować umowę zlecenia zawartą z przedsiębiorcą opłacającym tzw. mały ZUS

Zawarliśmy umowę zlecenia z osobą prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą. Przedsiębiorca opłaca za siebie tzw. mały ZUS plus. Indywidualnie ustala podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne z tego tytułu. W jaki sposób powinniśmy naliczyć składki ZUS od wypłacanego wynagrodzenia z umowy zlecenia?

Jeśli umowa zlecenia nie jest wykonywana w ramach prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności, to ustalenie obowiązkowych składek ZUS od umowy zlecenia jest uzależnione od wysokości indywidualnej podstawy wymiaru, od której są odprowadzane składki z tytułu działalności gospodarczej. Zlecenie wykonywane w ramach działalności gospodarczej nie podlega oskładkowaniu. Przedsiębiorca zaliczy wynagrodzenie z tego tytułu do przychodów z działalności. Szczegóły w uzasadnieniu. 

W pierwszej kolejności konieczne jest ustalenie, czy przedmiot zawartej umowy zlecenia mieści się w ramach prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej. 

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne