Jak oskładkować umowę zlecenia zawartą z przedsiębiorcą opłacającym tzw. mały ZUS
Zawarliśmy umowę zlecenia z osobą prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą. Przedsiębiorca opłaca za siebie tzw. mały ZUS plus. Indywidualnie ustala podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne z tego tytułu. W jaki sposób powinniśmy naliczyć składki ZUS od wypłacanego wynagrodzenia z umowy zlecenia?
Jeśli umowa zlecenia nie jest wykonywana w ramach prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności, to ustalenie obowiązkowych składek ZUS od umowy zlecenia jest uzależnione od wysokości indywidualnej podstawy wymiaru, od której są odprowadzane składki z tytułu działalności gospodarczej. Zlecenie wykonywane w ramach działalności gospodarczej nie podlega oskładkowaniu. Przedsiębiorca zaliczy wynagrodzenie z tego tytułu do przychodów z działalności. Szczegóły w uzasadnieniu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty