Interpretacja indywidualna z dnia 27 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.843.2022.3.JŚ
Obowiązki płatnika w związku z organizacją akcji marketingowych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 listopada 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwania – pismami, które wpłynęły 19 stycznia 2023 r. oraz 26 stycznia 2023 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest spółką kapitałową, posiadającą siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Polski (jest polskim rezydentem podatkowym) oraz jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu i zarządzania nieruchomością będącą własnością Wnioskodawcy, obejmującą centrum handlowe zlokalizowane w (…).
Wnioskodawca zleca podmiotowi zewnętrznemu (dalej: Agencja Marketingowa) przygotowanie i przeprowadzenie akcji „pro sale” (celem jest zwiększenie sprzedaży w sklepach, będących najemcami Wnioskodawcy) oraz akcji marketingowych (celem jest budowanie pozytywnego wizerunku Wnioskodawcy wśród klientów). Przykładowa akcja „pro sale” wygląda następująco: za każdy paragon o wartości 100 zł (zakup w dowolnym sklepie będącym najemcą Wnioskodawcy) uczestnik dostaje kupon o wartości 20 zł na zakupy w sklepach będących najemcami Wnioskodawcy (w tym samym lub innym sklepie) albo nagrodę rzeczową np. książkę, gadżet. Kupony otrzymuje pierwszych 20 osób, które zgłosi się po odbiór kuponu z paragonem.
Przykładowa akcja marketingowa (wizerunkowa) wygląda następująco: klient musi odpowiedzieć na kilka pytań lub wykonać zadanie, w zamian za to dostaje nagrodę. Niektóre akcje marketingowe i akcje „pro sale” organizowane są w formie konkursów, tzn. celem akcji jest wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Sporządzany jest regulamin konkursu, w którym określona zostaje nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty