Porada aktualna na dzień 21-11-2024
03.07.2022 Rachunkowość firm

Czy biuro rachunkowe może dochodzić odszkodowania związanego z zerwaniem umowy przez zleceniobiorcę

PROBLEM

Biuro rachunkowe podpisało umowę zlecenia - jako zleceniodawca - na wykonanie określonych prac w zakresie zaksięgowania dokumentów klientów. Umowa przewidywała pracę w zakresie 40 godzin miesięcznie, dowolnie wybranych w okresie od 10 do 20 dnia danego miesiąca. Czynności te mogłoby być wykonywane zdalnie lub stacjonarnie w zależności od wyboru zleceniobiorcy. Zleceniobiorca oświadczył mi z dnia na dzień, że tych prac nie będzie już wykonywał, gdyż teraz ma za dużo zajęć i nie jest w stanie podołać dodatkowym obowiązkom. De facto wypowiedzenia dokonał 9 kwietnia 2022 r. ze skutkiem natychmiastowym. Stwierdził, że zlecenie może tak wypowiedzieć, gdyż po jego stronie zachodzi ważny powód. Wobec tego musiałam te prace powierzyć szybko podmiotowi trzeciemu, akceptując horrendalne koszty, gdzie za każdą godzinę zapłaciłam kilkukrotnie więcej niż zleceniobiorcy (rozliczałam się również godzinowo). W umowie ze zleceniobiorcą przewidziany był miesięczny termin wypowiedzenia, który rozpoczynał swój bieg na koniec miesiąca kalendarzowego. Czy w takiej sytuacji mogę dochodzić jakiegoś odszkodowania od zleceniobiorcy?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne