Sposoby zgłaszania nieprawidłowości przez sygnalistę
Od 17 grudnia 2021 r. będą obowiązywać w Polsce przepisy dotyczące ochrony sygnalistów, czyli osób zgłaszających nieprawidłowości w zakładach pracy. W związku z tym pracodawcy będę musieli opracować procedury dotyczące zgłaszania tych nadużyć oraz zapewnić ochronę informującym o nich pracownikom.
W październiku 2019 r. Parlament Europejski i Rada UE uchwaliły dyrektywę 2019/1937 w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (dalej: dyrektywa). Państwa członkowskie mają 2 lata na przyjęcie przepisów dyrektywy do krajowych porządków prawnych. Termin ten upłynie 17 grudnia 2021 r. W przypadku niewdrożenia do tego czasu przepisów dyrektywy
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się