Odpowiedzialność materialna i karna pracowników – co każdy pracodawca wiedzieć powinien
W związku z coraz większą świadomością prawną w społeczeństwie, od kilku lat możemy obserwować rosnącą liczbę sporów prawnych przeciwko przedsiębiorstwom, których pracownicy spowodowali szkodę w mieniu osób trzecich czy klientów. Dotyczy to zarówno branż B2C, jak i B2B. Wątpliwości budzi zwłaszcza możliwość wyegzekwowania odpowiedzialności bezpośrednio od pracowników. Z drugiej strony w praktycznie każdej branży (także na home office) mamy dziś do czynienia z powierzeniem mienia pracownikowi, co również w przypadku ewentualnych szkód rodzi problemy w możliwościach dochodzenia ich naprawienia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się