Jakie dokumenty firma musi posiadać oraz jakie wystawić żeby można było skorzystać z uproszczonej procedury w handlu wewnątrzunijnym między trzema kontrahentami w świetle ustawy z dnia 11.03.2004 r.o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr. 54 poz.535)?
Podatnik zwraca się z zapytaniem: 1) Czy powyższe czynności, tj. nabycie i dostawa części do środków transportu morskiego, podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? 2) Czy w/w czynności powinny być udokumentowane fakturą VAT? W ocenie Podatnika czynności polegające na sprzedaży części do środków transportu morskiego na statek odbiorcy, posiadającego siedzibę na Cyprze, które uprzednio zakupił
"Czy fakt niezidentyfikowania podmiotu z Łotwy na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowej przez Biuro Wymiany Informacji o VAT pozbawia podatnika prawa do zastosowania stawki podatku 0%?"
Jak rozstrzygnąć kwestię, rozliczenia w deklaracji VAT-7 transakcji dotyczącej nabycia towarów, usług transportowych i sprzedaży tych towarów poza granicami kraju oraz odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących wydatków, które będą służyły zarówno sprzedaży objętej VAT jak i nie objętej VAT ?.
Dotyczy zastosowania stawki 0% przez drugi w kolejności podmiot biorący udział w tzw. transakcji trójstronnej.
Czy mam obowiązek składania deklaracji VAT-8 w sytuacji kiedy jestem zarejestrowanym podatnikiem VAT-R/UE, a transakcja nie przekroczyła 10 000 euro?
1) Czy Spółka mając status podatnika zarejestrowanego na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w Słowacji może wystąpić jako drugi w kolejności uczestnik transakcji trójstronnej (bez obowiązku uiszczenia podatku), gdzie pierwszy wydaje towar bezpośrednio trzeciemu - firmie z Czech, a dostawa towarów jest dokonana pomiędzy pierwszym i drugim oraz drugim i trzecim. Czy w tej transakcji pierwszy jej
Wątpliwości Podatnika dotyczą:1) zasad opodatkowania podatkiem VAT transakcji sprzedaży towarów dla odbiorców mających siedzibę poza UE, nie zarejestrowanych na potrzeby podatku od towarów i usług w żadnym kraju UE, przy założeniu, że towar jest dostarczany:a) do granicy terytorium UE lub do państwa poza terenem Wspólnoty (z przeprowadzeniem procedury eksportu przez spółkę zidentyfikowaną w Holandii
Czy fakt, że Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT w Polsce i w Niemczech uniemożliwia korzystanie z procedury uproszczonej w ramach transakcji trójstronnej?
Zakres i sposób zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie z zakresu ujęcia w deklaracji VAT-UE za I kwartał 2005 r. faktury z dnia 31.03.2005 r. wystawionej przez dostawcę z Hiszpanii w ramach transakcji trójstronnej w procedurze uproszczonej.
Spółka uczestniczyć będzie w transakcji trójstronnej jako drugi podmiot pośredniczący w zakupie towaru z Włoch do Danii. Zamierza zlecić wykonanie usługi transportowej z Włoch do Danii firmie transportowej duńskiej, która obciąży Spółkę fakturą za wykonaną usługę. Czy zlecając firmie transportowej duńskiej transport na naszą rzecz możemy zastosować procedurę uproszczoną?
Spółka sprowadza od swojego kontrahenta szwajcarskiego modemy telekomunikacyjne. Kontrahent spółki zawarł umowy z firmami zlokalizowanymi w Hiszpanii i Francji, w których kontrahenci zobowiązują się do wyprodukowania i wysyłki na adres odbiorców urządzeń za wynagrodzeniem. Proces produkcji opiera się na zasadach outsoursingu. Dla odbiorców swoich produktów kontrahent zagraniczny wystawia fakturę, która
Dotyczy uznania transakcji opisanych we wnioskach za transakcje trójstronne.
Podatnik pyta czy do transakcji, w której uczestniczy może zostać zastosowana procedura uproszczona, o której mowa w art. 135 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT?
Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży kontrahentowi w Unii Europejskiej oclonych towarów zakupionych ze składu celnego w Holandii.
Wniosek dotyczy sposobu ewidencjonowania oraz wykazywania w deklaracji VAT-7 i w informacji podsumowującej VAT-UE wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej w sytuacji, gdy Spółka jest drugim w kolejności podatnikiem.
Czy w opisanym wyżej stanie faktycznym mamy do czynienia z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów?
Czy transakcję, w wyniku której następuje nabycie towaru z Czech, a faktura wystawiana jest w Szwajcarii przez oddział firmy mającej główną siedzibę i zidentyfikowanej na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w Danii, należy traktować jako wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną?
Strona zwróciła się z prośbą o interpretację przepisów prawa podatkowego dotyczących dostarczenia towaru do portu w Niemczech, a następnie przemieszczenia go już wewnątrz Unii Europejskiej (Niemcy-Polska); usług wykonanych przez firmę niemiecką, oraz wykazywania polskiego numeru NIP w informacji podsumowującej VAT-UE jako dostawca i nabywca wewnątrzwspólnotowych towarów i usług.
Czy jeżeli nie następuje przemieszczenie towarów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, można uznać dany zakup za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.
Możliwość zastosowania procedury uproszczonej do wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej.
opodatkowania transakcji wewnątrzwspólnotowej na zasadach ogólnych w sytuacji kiedy towar jest transportowany przez drugi w kolejności podmiot biorący udział w transakcji, moment i rozpoznanie WNT i WDT, dokumentowanie WDT
opodatkowania transakcji wewnątrzwspólnotowej na zasadach ogólnych w sytuacji kiedy towar jest transportowany przez trzeci w kolejności podmiot biorący udział w transakcji, moment i rozpoznanie WNT i WDT, dokumentowanie WDT
opodatkowania transakcji wewnątrzwspólnotowej na zasadach ogólnych w sytuacji kiedy towar jest transportowany przez pierwszy w kolejności podmiot biorący udział w transakcji, moment i rozpoznanie WNT i WDT, dokumentowanie WDT