Pytanie Podatnika dotyczy stawki podatku na dostawę towarów do wolnych obszarów celnych.
Czy jest usługą międzynarodowego transportu osób przewóz osób środkiem transportu lotniczego na trasie Katowice-Paris-Beauvais oraz z powrotem, gdy firmą transportową jest firma węgierska, a za zakupione przez internet miejsca w samolocie, Spółka otrzymała zamiast biletów fakturę w polskich złotych?
Spółka jest firmą spedycyjną, która otrzymała zlecenie od polskiego podatnika zorganizowania transportu lotniczego towarów z kraju trzeciego do Polski. Towar ten jest wprowadzony do składu celnego, a jego odprawa ostateczna odbywać się będzie partiami, przez nieznany Spółce okres czasu. Jaka stawka VAT powinna być zastosowana do w/w usługi?
Czy Podatnik nie ma obowiązku naliczania podatku od towarów i usług od usługi transportowej (przelot samolotem pracowników odbywających delegację służbową) świadczonej na terytorium Szwecji, zakupionej przez spółkę szwedzką, która obciąża Wnioskodawcę kosztami na podstawie faktury, na której brak informacji na temat podatku VAT?
Jakiej stawce VAT podlegają towary kupowane bezpośrednio przez Spółkę poza terytorium Unii Europejskiej i służące zaopatrzeniu statków powietrznych w rejsach międzynarodowych?
Czy towary wymienione we wniosku zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług mogą być zaliczone do towarów służących zaopatrzeniu środków transportu lotniczego używanych do wykonywania transportu międzynarodowego?
Czy od należności za wynajem samolotów jakie spółka polska wypłaci na rzecz spółki z siedzibą w Rosji i na rzecz spółki z siedzibą na Łotwie, stanowiące w myśl art. 6 umowy polsko-rosyjskiej i art. 8 umowy polsko łotewskiej dochód podmiotów zagranicznych z tytułu transportu międzynarodowego, Spółka ma obowiązek pobrać zryczałtowany podatek dochodowy, o którym mowa w art. 21 ust. 1 updop?
Czy świadczenie określonego rodzaju usług, wymienionych w art. 83 ust. 1 pkt 8, 13, 16, 18 ustawy o podatku od towarów i usług oraz dostawy towarów na rzecz przewoźników powietrznych oraz innych podmiotów wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, oznacza, że zastosowanie ww. przepisów dotyczy przewoźników, którzy wykonują zarówno przewozy międzynarodowe, jak i przewozy krajowe? Czy
W jaki sposób należy interpretować przepisy art. 83 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2008r. w zakresie ustalenia przez Wnioskodawcę, iż przewoźnik wykonuje głównie przewozy w transporcie międzynarodowym? Jakie warunki należy spełnić dla zastosowania 0% stawki podatku od towarów, w stosunku do przewoźników lądujących
Czy aby zastosować 0% stawkę VAT, wystarczą Spółce kopie biletów lotniczych (tu: wydruk ze strony internetowej przewoźnika z jego logo), o których mowa w art. 83 ust. 5 pkt 4 ustawy o VAT?
Czy Spółka może stosować stawkę 0% za usługi związane z obsługą startu, lądowania, parkowania, obsługą pasażerów i ładunków oraz innych o podobnym charakterze refakturowanych na rzecz przewoźników powietrznych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, pomimo, że na fakturze pierwotnej wystawionej przez usługodawcę stawki podatku są właściwe dla świadczonych usług - 3%, 7%, 22% lub
zasady opodatkowania usług w zakresie obsługi naziemnej lotów świadczonych na rzecz przewoźników krajowych i zagranicznych
Czy art. 8 ust. 1 Umowy nie jest w żaden sposób ograniczony przepisami Porozumienia między Rządem PRL a Szwajcarską Radą Federalną w sprawie zwolnienia od podatków przychodów przedsiębiorstw żeglugi morskiej i lotniczej ("Porozumienie"), zawartego w formie wymiany not 13 czerwca 1961 r.?
Jeżeli usługi transportu lotniczego, w związku z którymi Wnioskodawca pobiera opłatę serwisową, mieszczą się w grupowaniu PKWiU 62.10.1 korzystają one z opodatkowania stawką podatku obniżoną do 7%. W konsekwencji, pobierana przez Zainteresowanego opłata serwisowa będąca częścią transportu lotniczego odbywającego się na terytorium kraju (przewozy wewnątrzkrajowe), również korzysta z opodatkowania preferencyjną
Należy stwierdzić, że nie istnieją przesłanki do tego by nie pozwolić Spółce na korzystanie z preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do przedstawionych we wniosku środków transportu lotniczego (Cessny C. , Cessny X., Challengera 300, Global 5000.). Dlatego też Spółka może stosować w stosunku do ww. maszyn wykorzystywanych do usług lotów czarterowych, zarówno na trasach krajowych jak
Według jakiej stawki należy naliczyć podatek VAT od transaction fee, stanowiącej część składową usługi transportu lotniczego i usługę pomocniczą przy wystawianiu biletów lotniczych na trasach międzynarodowych i krajowych ?
Stosowanie stawki podatku VAT w związku z dostawą paliwa lotniczego.
Możliwość wystawiania faktur VAT w imieniu świadczącego usługi przewozów lotniczych, w oparciu o przepisy § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z 28.11.2008 w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom ()
Stawka podatku dla opłaty transaction fee doliczanej do biletów lotniczych sprzedawanych na trasy krajowe i trasy odbywające się poza terytorium Polski.
Dokumentacja warunkująca stosowanie 0% stawki podatku do dostaw paliwa lotniczego na rzecz podmiotów będących posiadaczami środków transportu lotniczego wykorzystywanych w celu wykonywania lotów międzynarodowych a także lotów krajowych.