Brak uznania transakcji za sprzedaż podlegającą opodatkowaniu w Polsce, jako odpłatna dostawa towarów na terytorium kraju, dla której miejscem dostawy jest miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia transportu do nabywcy oraz uznanie, że transakcja ta nie spełnia przesłanek definicji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na odległość, ujętej w art. 2 pkt 22a ustawy.
Uznanie Fundacji za podatnika oraz uznanie sprzedaży X za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz wewnątrzwspólnotową sprzedaż towarów na odleglość
• określenie, czy działalność Wnioskodawcy jest świadczeniem usług czy dostawą towarów, • określenie miejsca dostawy towarów. • ustalenia, czy Wnioskodawca jest operatorem interfejsu elektronicznego • brak obowiązku rejestracji do VAT-IOSS i rozliczania VAT w imieniu klienta • brak obowiązku podatkowego w Polsce od wskazanych dostaw towarów
Rozliczenie sprzedaży usług elektronicznych i towarów na odległość jest nieprawidłowe w części określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów na rzecz podatników i podmiotów nie będących podatnikami w przypadku gdy znajdują się oni poza terytorium Unii i prawidłowe w pozostałym zakresie.
‒ Uznanie Wnioskodawcy za dokonującego dostawy (sprzedaży na odległość towarów importowanych) za pośrednictwem interfejsu elektronicznego, ‒ Miejsce opodatkowania dokonywanej dostawy towarów, ‒ Obowiązek rejestracji w procedurze importu IOSS, ‒ Ustalenie czy Wnioskodawca odpowiada za zadeklarowanie i rozliczenie podatku VAT z tytułu dostawy towarów (sprzedaży na odległość towarów importowanych) do
Wnioskodawca powinien wykazać w polu P_11 i K_11 w części deklaracyjnej i ewidencyjnej pliku JPK_V7M sprzedaż na rzecz Klientów, która podlega opodatkowaniu podatkiem od wartości dodanej w krajach Unii Europejskiej (innych niż Polska) – krajach, w których nie prowadzi on działalności gospodarczej. Natomiast nie powinien wykazywać w JPK_V7M sprzedaży na rzecz Klientów, w których krajach prowadzi działalność
Uznanie, że sprzedaż realizowana na rzecz klientów nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce.
Wskazanie czy posiadane przez Spółkę potwierdzenia dostaw towarów spełniają warunki do uznania dokonanych dostaw za WSTO.
Rozliczenie podatku VAT z tytułu sprzedaży towarów dokonywanej na terytorium Niemiec oraz pozostałych krajów Unii Europejskiej, innych niż Niemcy i Polska.
Uznanie opisanej transakcji za dostawę towarów, określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów, obowiązku rozliczenia w procedurze importu IOSS oraz dokumentowania za pomocą faktury i na kasie rejestrującej opisanej transakcji oraz określenia miejsca opodatkowania w stanie prawnym obowiązującym przed nowelizacją ustawy z 1 lipca 2021 r.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania opisanej transakcji za dostawę towarów, określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów, obowiązku rozliczenia w procedurze importu IOSS, dokumentowania za pomocą faktury i na kasie rejestrującej oraz określenia miejsca opodatkowania w stanie prawnym obowiązującym przed nowelizacją ustawy z 1 lipca 2021 r.
Dotyczy uznania opisanej transakcji za dostawę towarów, określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów, obowiązku rozliczenia w procedurze importu IOSS oraz dokumentowania za pomocą faktury i na kasie rejestrującej opisanej transakcji.
• Uznanie sprzedaży dokonywanej przez Spółkę na rzecz konsumentów z państw członkowskich jako sprzedaży opodatkowanej na terytorium kraju i obowiązku jej ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej. • Prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania dokonywanej sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w zw. z poz. 36 z załącznika do tego rozporządzenia.
Ustalenie, czy w związku z działalnością prowadzoną na terytorium kraju Spółka posiada w Polsce zagraniczny zakład w rozumieniu art. 4a pkt 11) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w konsekwencji podlega obowiązkowi podatkowemu od dochodów osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poprzez zagraniczny zakład.
Brak obowiązku ewidencjonowania transakcji jako dostaw na terytorium kraju oraz brak obowiązku wykazania ich w JPK_V7 w przypadku stosowania procedury OSS.
Brak opodatkowania na terytorium Polski sprzedaży za pośrednictwem stron internetowych, realizowanej przez Spółkę na rzecz klientów.
Zastosowanie polskiego numeru NIP na fakturach w przypadku sprzedaży do konsumentów z innych krajów UE, ewidencjonowanie ruchu towarów pomiędzy magazynami oraz braku kolidowania sprzedaży dokonywanej przez Spółkę w ramach procedury OSS z modelem współpracy z firmą logistyczną.
Uznanie transakcji za dostawę towarów, określenie miejsca opodatkowania, obowiązek rozliczenia w procedurze importu IOSS, dokumentowanie za pomocą faktury i na kasie rejestrującej
W zakresie: • możliwości przechowywania otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych potwierdzających nabycie towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych, wyłącznie w formie elektronicznej w ramach opracowanej przez Wnioskodawcę procedury i niszczenie papierowych oryginałów; • prawa do odliczenia z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej zgodnie
Możliwość stosowania stawki podatku VAT 8% przy sprzedaży dzieł malarskich i rzeźbiarskich na podstawie art. 120 ust. 1 pkt 1 ustawy.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Określenie czy sprzedaż, na rzecz klientów indywidualnych z miejscem zamieszkania w Polsce będzie stanowiła odpłatną dostawę towarów na podstawie art. 7a ust. 1 i 2 w zw. z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT; uznanie, że sprzedaż nie podlega opodatkowaniu w Polsce oraz brak obowiązku wystawiania faktur oraz ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej.
Dotyczy możliwości korzystania ze zwolnienia z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością, braku obowiązku rozliczania podatku w procedurze OSS, obowiązku rejestracji do VAT- UE w związku z importem usług, składania deklaracji VAT – 9M i odprowadzenia z tego tytułu podatku VAT należnego.