Czy w świetle przepisów ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) w celu zastosowania stawki podatku w wysokości 0 % z tytułu wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jako dokument, o którym mowa w art. 42 ust. 3 pkt 4 wystarczającym będzie potwierdzony elektronicznie w e-mail odbiór towarów, za cały miesiąc kalendarzowy, wyspecyfikowanych w załączonym pliku Excel
Strona zwróciła się z wnioskiem o udzielenie informacji czy faktury zaopatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym są podstawą do rejestrowania ich w księgach handlowych i rejestrach VAT, tak jak faktury podpisane odręcznie.
Spółka ma wątpliwości czy zamieszczenie w kwalifikowanym certyfikacie imienia i nazwiska, bądź pseudonimu osoby składającej bezpieczny podpis elektroniczny, bez podawania dodatkowych danych tej osoby takich jak PESEL czy numer dowodu osobistego w pełni zaspokaja ustawowe elementy, które powinna zawierać faktura VAT.
Czy w przypadku wymiany faktur pomiędzy Spółką a dostawcami/odbiorcami, z którymi ta wymiana będzie się odbywała w formie elektronicznej gdzie autentyczność pochodzenia faktur i integralność ich treści będzie zagwarantowana bezpiecznym podpisem elektronicznym (§4 rozporządzenia, pkt. l), można zrezygnować z drukowania i posiadania oryginałów tych faktur w formie papierowej? Czy w przypadku wymiany
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Strona zamierza przesyłać faktury VAT do odbiorców, za ich zgodą, drogą elektroniczną, ale bez elektronicznego podpisu, pod warunkiem, że nabywca będzie drukował te faktury i przechowywał w formie papierowej. W związku z powyższym Strona zwróciła się o potwierdzenie, iż w świetle obowiązujących przepisów dopuszczalne jest wysyłanie faktur do odbiorców
Zdaniem Wnioskodawcy, cyt. ,,w przypadku gdy oryginał faktury został przesłany odbiorcy w formie papierowej Spółka ma prawo przechowywać tylko w formie elektronicznej kopę faktury zaopatrzonej w podpis elektroniczny.
Spółka zwróciła się o rozstrzygnięcie m.in. następujących zagadnień:1. Czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów § 4 rozporządzenia o e-fakturach dla potwierdzenia autentyczności i integralności treści faktur przesyłanych poprzez system EDI wystarczające będzie oświadczenie realizatora usług EDI, że stosowana przy przesyłaniu danych technologia gwarantuje autentyczność pochodzenia faktury i integralność
Czy faktury wystawiane w formie elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem kwalifikowanym stanowią dowód w postępowaniu podatkowym ?
Spółka zwróciła się z zapytaniem dotyczącym uzyskanego od zagranicznego kontrahenta dokumentu wyemitowanego w trybie automatycznym.
Czy faktury elektroniczne wystawiane w imieniu Spółki i na Jej rachunek przez pełnomocnika a opatrywane bezpiecznym podpisem elektronicznym przez dalszego pełnomocnika spełniają prawne wymogi formalne poprawnej faktury? 1471/NTR2/443-390a/06/MP, postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Czy faktury elektroniczne, których autentyczność pochodzenia i integralność treści będą zagwarantowane bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (wydanego przez odpowiedni podmiot posiadający akredytację nadaną w Niemczech) będą spełniały wymogi, o których mowa w § 4 pkt 1 rozporządzenia w sprawie e-faktur?
Czy ważność kwalifikowanego certyfikatu weryfikującego bezpieczny podpis elektroniczny potwierdzający autentyczność faktur VAT wystawianych i przesyłanych w formie elektronicznej określa się na dzień jego użycia (tj. w momencie podpisywania faktury)?
1. Czy organy podatkowe są zobowiązane przyjąć i rozpatrzyć każde podanie Wnioskodawczyni podpisane w taki sposób? 2. Czy podanie tak opatrzonym podpisem, organa podatkowe na wniosek Zainteresowanej są obowiązane potwierdzić przesyłając potwierdzenie przyjęcia tego podania pocztą tradycyjną na wskazany adres? 3. Czy Wnioskodawczyni spełnia warunek prawidłowego doręczenia do organów podatkowych, gdy
prawidłowość wystawienia dokumentu księgowego faktury przesłanej przez kontrahenta za pośrednictwem poczty elektronicznej nie spełniając warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005.
Czy faktury wysyłane pocztą elektroniczną do Wnioskodawcy za jego zgodą mogą być podstawą do odliczenia podatku VAT?
Czy dopuszczalne jest wystawianie kontrahentom, w okresie obowiązywania umowy o e-fakturowanie, papierowych faktur korygujących oraz papierowych duplikatów, do faktur papierowych wystawionych jeszcze przed zawarciem przedmiotowej umowy o e-fakturowanie, w której wyrażona została zgoda na e-fakturowanie?
Czy płatnik przekazując pracownikowi roczne obliczenie podatku, o którym mowa w art. 37 ust. 3 lub imienną informację, o której mowa w art. 39 ust. 1 za pomocą środków komunikacji elektronicznej wiadomość elektroniczna z podpisem elektronicznym na adres elektroniczny pracownika, podany przez pracownika do tego celu, realizuje obowiązek przekazania pracownikowi stosownej informacji?
wystawiania faktur formie papierowej pomimo wdrożenia systemu do wystawiania faktur w formie elektronicznej
Otrzymanie faktury poprzez systemy elektroniczne, bez stosowania przepisów regulujących tę materię, powoduje, że wystawione faktury nie są uznane na gruncie ustawy o VAT za dokumenty wprowadzone do obrotu prawnego. Skoro zaś nie zostały wprowadzone, nie mogą korzystać z ochrony prawnej, a Wnioskodawca nie jest upoważniony do stosowania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego
Czy Wnioskodawca na gruncie obowiązujących przepisów prawa ma możliwość dokonania obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z faktury otrzymanej droga elektroniczna bez zastosowania podpisu elektronicznego?
Czy dla celów podatku od towarów i usług można uznać za skuteczne, (tj. dające prawo do odliczenia podatku VA T w określonych przepisami prawa okresach), otrzymanie i wystawianie faktur poprzez ich wydruk z plików PDF przesłanych pocztą elektroniczną w przedstawionym powyżej stanie faktycznym?