Czy Spółka będąc uczestnikiem targów budowlanych gdy została obciążona wstępnymi kosztami stoiska na targach, opłatą za plac targowy oraz opłatą za wpis do katalogu towarowego powinna traktować te koszty jako usługi reklamowe o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt. 2a ustawy o p.d.o.p.a co za tym idzie pobrać i uiścić zryczałtowany p.d.o.p.
Wątpliwości w zakresie określenia miejsca świadczenia usługi oraz ustalenia właściwej stawki podatku od towarów i usług.
Jak będzie opodatkowana usługa budowy stoiska wystawienniczego na targach na Ukrainie, jeśli jest wykonywana dla podmiotu - członka UE, a jak dla kontrahenta z Polski? Kiedy należy stosować europejski numer identyfikacyjny?
Czy firma rekalmowa powinna opodatkować podatkiem VAT wartość nagród przekazanych w konkursie organizowanym na zlecenie kontrahenta ?
Spółka świadczy usługi promocji i reklamy na rzecz innego podmiotu ( klienta) polegając na zorganizowaniu, poprowadzeniu akcji promocyjno-reklamowej, której celem jest zwiększenie sprzedaży produktów Klienta. Nagrodą dla uczestników konkursu jest otrzymanie do tygodniowego używania samochodu Smart, którego koszty leasingu i eksploatacji ponosi Spółka. Spółka zwraca się z prośba czy w świetle ustawy
Jaką stawką podatku od towarów i usług objęte są usługi zaklasyfikowane - PKWiU 74.13.11 - 00.00 Usługi w zakresie badania rynku;- PKWiU 70.30.1 Usługi agencji nieruchomości świadczone na zlecenie;- PKWiU 74.40.12 - 00.00 Usługi planowania, opracowania i zamieszczania reklam?
Pytania Podatnika dotyczą zakresu opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania towarów w ramach świadczonych przez Stronę umów promocyjno-reklamowych.
Czy towary nieodpłatnie przekazywane w ramach świadczonych usług promocyjno-reklamowych będą podlegały opodatkowaniu ?
Podatnik zwraca się z pytaniami: - czy wykonywane przeze mnie usługi są usługami reklamy?- czy jeśli uznać je za usługi polegające na reklamie podlegałyby ustawie o VAT?
Proszę o zajęcie stanowiska w poniższej sprawie. Nowa ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004r. dla ustalenia obowiązku podatkowego wymaga prawidłowego określenia miejsca świadczenia usługi. Miejsce świadczenia usługi uzależnione jest z kolei od właściwego zakwalifikowania świadczonych przez jednostkę usług do grup usług określonych w art.27 w/w ustawy. Jesteśmy organizatorami targów
W sprawie naszego Czytelnika zapadł interesujący wyrok WSA we Wrocławiu (sygn. akt I SA/Wr 636/02). Ze względu na liczne kontrowersje występujące w tego rodzaju sprawach prezentujemy jego treść na łamach „MONITORA księgowego”. Wyrok, co prawda, dotyczy stanu prawnego obowiązującego przed 1 maja 2004 r., ale dla wielu podatników może być przydatny w przypadku kontroli czynności wykonanych przed 1 maja
Podatnik zwraca się z prośbą o wyjaśnienie:1. Czy w przypadku kontrahenta posiadającego siedzibę na terytorium państwa trzeciego - USA, miejscem świadczenia przez podatnika usługi reklamy będzie miejsce gdzie jej nabywca posiada siedzibę, a więc USA,2. Analogiczne zapytanie odnosi się do kontrahentów mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty, w kraju innym niż Polska,3. Czy
Jaką stawką podatku VAT należy zastosować dla usług gastronomiczych, dla działalności wydawniczej, działalności poligraficznej , dla usług wykonania instalacji wodno kanalizacyjnej, gazowej , centralnego ogrzewania, dla robót budowlanych wykończeniowych, dla usług doradztwa w zakresie sprzętu komputerowego, dla usług w zakresie oprogramowania, usług konserwacji i naprawy sprzętu komputerowego, usług
Czy Podatnik powinien wykonywane usługi wynajmu powierzchni reklamowych (w tym przygotowanie, instalowanie i deinstalowanie nośników reklamowych) traktować zgodnie ze stanowiskiem Urzędu Statystycznego w Łodzi, czy też traktować je jako usługi wymienione w art. 12 ust. 3c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy rozszerzenie działalności Apteki o dodatkowe świadczenie wyżej wymienionych usług nie spowoduje zmiany w opodatkowaniu podatkiem dochodowym liniowym
Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług umowy o dzieło usług w zakresie grafiki i animacji komputerowej m. in. dla telewizji - polegających na autorskich opracowaniach.
Czy przysługuje podatnikowi prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturze zaliczkowej ?
Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania przez Spółkę w ramach usług w zakresie reklamy/ promocji produktów leczniczych materiałów w formie ulotek i upominków, a także produktów spożywczych dla swoich klientów.
Podatnik zwrócił się z pytaniem:czy w przedstawionych poniżej sytuacjach zachodzi import usług i czy należy w takich sytuacjach wystawiać fakturę wewnętrzną? czy w przypadku, gdy nie przysługiwałoby odliczenie podatku VAT, to czy można zaliczyć podatek należny do kosztów uzyskania przychodu? 1. Spółka zawarła z obywatelem Czech umowę na usługi marketingowe wykonywane przez niego na terenie Republiki
Dot. prawidłowego rozliczania podatku od towarów i usług w związku ze świadczonymi usługami reklamowymi, pośrednictwa i komisu oraz organizacją konferencji prasowych dla podmiotu mającego siedzibę w Niemczech.
Pytanie Podatnika dotyczy zasad opodatkowania podatkiem od towarów i usług usług reklamowych.
Gdzie znajduje się miejsce świadczenia (opodatkowania) usług reklamy (w tym usług wytwarzania materiałów reklamowych - katalogów handlowych, gazetek reklamowych, plakatów promujących) w sytuacji gdy Podatnik podatku VAT świadczy te usługi na rzecz kontrahenta z Republiki Czeskiej, będącego podatnikiem podatku od wartości dodanej? W jaki sposób należy - w tej sytuacji - wystawić fakturę VAT?
Strona prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem jest produkcja filmów i nagrań wideo, działalność wydawnicza, działalność w zakresie oprogramowania oraz działalność związana z organizacją targów i wystaw. Jednocześnie Strona zawarła umowę o pracę na czas nieokreślony z agencją reklamową. Ponadto Strona z tą samą agencją zawarła umowę o dzieło na napisanie tekstów reklamowych do reklam prasowych