Czy uzyskanie niższego przychodu od oczekiwanego zmienia kwalifikację podatkową poniesionego wydatku
Podpisałam umowę na usługi marketingowe na kwotę 6500 zł, w której określono, że moje przychody wzrosną o kwotę 50 000 zł, a wzrosły o 30 000 zł. Czy mogę całą kwotę (6500 zł) zaliczyć jako koszt uzyskania przychodu?
Czy jako podwykonawca, który przyjął od polskiego podmiotu mającego siedzibę w Polsce zlecenie na wykonanie usług polegających na tłumaczeniach symultanicznych, usługach marketingowych oraz opiece nad pracownikami i obsłudze kontaktów poza granicami kraju miał prawo do dnia 30.04.2004 r. na mocy art. 18 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym do stosowania stawki VAT 0% oraz
Czy oprócz prawidłowo wystawionej pod względem merytorycznym i formalnym faktury VAT, należy dodatkowo udokumentować zasadność zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków, poniesionych na usługi materialne i niematerialne ?
Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz załączonej umowy Spółka na zlecenie, w imieniu i na rzecz kontrahenta, zakupiła towary, które w wyniku realizowanej akcji marketingowej zostaną przekazane zwycięzcom organizowanych przez Spółkę konkursów.
W jaki sposób dokumentuje się usługi tłumaczenia i marketingu wykonane dla firmy niemieckiej ?.
Pytania Podatnika dotyczą zakresu opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania towarów w ramach świadczonych przez Stronę umów promocyjno-reklamowych.
Moja firma, będąca osobą prawną, bardzo często zawiera dwa rodzaje transakcji ze swoimi partnerami w Niemczech i na Węgrzech. Są to - podpisywane każdego roku - umowy licencyjne na korzystanie przez moją firmę ze znaku towarowego (z niemieckim kontrahentem) oraz umowy o świadczenie usług marketingowych, promocyjnych i badawczo-rozwojowych (zarówno z kontrahentem niemieckim, jak i węgierskim). Czy to
Kiedy należy określić moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku:1) usług w zakresie wykonywania prac porządkowych wewnątrz obiektów (PKWiU 74.70.13 i 71.70.14), 2) wykonywania prac porządkowych na terenach zewnętrznych (PKWiU 90.00.30), 3) usług związanych z pielęgnacją terenów zielonych (PKWiU 01.41.12), 4) usług w zakresie opróżniania kontenerów z nieczystościami stałymi oraz ich wywozu
Czy usługi świadczone przez Spółkę na rzecz dostawców telefonów są usługami z zakresu reklamy, opodatkowanymi w kraju siedziby odbiorcy zgodnie z art. 27 ust. 4 ustawy o VAT?
Jaką stawkę VAT należy stosować przy refakturowaniu usług oraz świadczeniu usług marketingu i pozyskiwania rynku na rzecz firmy z kraju trzeciego, czy istnieje możliwość odliczania podatku naliczonego przy wykonywaniu tych usług?
Czy usługi badania rynku, których odbiorcą jest podmiot z siedzibą na Taiwanie są opodatkowane podatkiem od towarów i usług?
Podatnik zwrócił się z pytaniem:czy w przedstawionych poniżej sytuacjach zachodzi import usług i czy należy w takich sytuacjach wystawiać fakturę wewnętrzną? czy w przypadku, gdy nie przysługiwałoby odliczenie podatku VAT, to czy można zaliczyć podatek należny do kosztów uzyskania przychodu? 1. Spółka zawarła z obywatelem Czech umowę na usługi marketingowe wykonywane przez niego na terenie Republiki
Czy polski podmiot (osoba prawna) ma obowiązek pobrać zryczałtowany podatek dochodowy - art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - dokonując wypłaty należności za usługi polegające na pozyskiwaniu kontrahentów wykonane przez rosyjską firmę na terenie WNP?
Jaką stawkę podatku od towarów i usług należy zastosować dla usług marketingowych świadczonych na rzecz kontrahentów z Unii Europejskiej?
Jaką stawką VAT należy obciążyć usługi marketingowe wykonywane przez firmę polską w Polsce na rzecz kontrahenta unijnego, a jaką stawką VAT należy opodatkować usługi marketingowe wykonywane przez firmę polską za granicą na rzecz firm unijnych?
Pytanie Podatnika dotyczy opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych przekazanych w ramach świadczenia usług marketingowych świadczonych na rzecz podmiotu zagranicznego.
Czy koszt zakupu badań marketingowych oraz zakupu usług kreacji reklamy należy rozliczyć jednorazowo w dacie poniesienia, czy rozliczyć w kolejnym roku podatkowym, w którym nastąpi emisja przygotowanej na podstawie badań reklamy i promocji? Jeśli koszty te należy rozliczyć w przyszłym roku, to czy zaliczyć jednorazowo w koszty, czy rozliczać 12 miesięcy?
Czy podatek naliczony zawarty w fakturach dokumentujących zakup usług: opracowywania i realizacji strategii rozwoju Spółki, polityki handlowej, marketingowej i organizacyjnej, nadzoru nad bieżącą działalnością, prowadzenia polityki kadrowej oraz innych czynności zarządczych wynikających z obowiązujących przepisów oraz postanowień zawartych w umowie Spółki, a także uchwałach podejmowanych przez jej
Spółka jawna ,,X"" zamierza podpisać ,,umowę o świadczenie usług w zakresie wapomagania dystrybucji detalicznej i hurtowej"".Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Spółki jawnej ,,X"" określonych usług. W zamian za świadczenie tych usług Usługodawca będzie uprawniony do otrzymania wynagrodzenia.Wynagrodzenie będzie kalkulowane jako procent obrotu towarami Spółki jawnej ,,X"".Czy wydatki
Czy usługa świadczona przez Spółkę na rzecz innej spółki w oparciu o zawartą 1 czerwca 2001 roku umowę marketingową stanowi usługę reklamy opodatkowana podatkiem VAT w miejsce siedziby jej odbiorcy tj. poza granicami Polski?
Spółka zwróciła się z zapytaniem, czy świadczenie przedmiotowych usług, jest zwolnione z podatku od towarów i usług ?
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy od dodatkowego wynagordzenia z tytułu świadczonych usług w zakresie reklamy i promocji wyrobów i usług, pozyskiwania klientów i doprowadzania do zawarcia umów o współpracy handlowej?
Z treści wniosku Podatnika wynika, iż przedmiotem działalności Spółki jest prowadzenie działań o charakterze inwestycyjnym, w szczególności kupno nieruchomości gruntowych i ich zabudowa pod przyszły wynajem na rzecz podmiotów trzecich. W tym celu Podatnik współpracuje z firmą, która zajmuje się szeregiem prac związanych z badaniem rynku lokalnego danego miasta oraz wykonywaniem czynności ustalających
Czy można uznać za koszty uzyskania przychodu wydatki na prowadzenie działań pormocyjnych i reklamowych w świetle art.15 ust.1?