dotyczy zastosowania prawa podatkowego w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłaty od wartości reklamy napojów alkoholowych.
Czy przekazywanie napojów alkoholowych kontrahentom, przedstawicielom handlowym i innym osobom współpracującym ze spółką będzie stanowiło koszt uzyskania przychodów?
Czy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wyłączający z kosztów uzyskania przychodów wydatki na reprezentację, w szczególności na usługi gastronomiczne, żywność i napoje, w tym alkoholowe, ma zastosowanie wobec Podatnika wykonującego na zlecenie klienta usługi szkoleniowe, organizującego konferencje i seminaria? Integralną częścią tych spotkań jest catering uczestnicy
Pytanie dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych wydatków, w szczególności na napoje alkoholowe przeznaczone do degustacji, jako związanych z działaniami o charakterze reklamowym.
Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków:* na zakup usług hotelowych, opłacanych za uczestników organizowanych przez Spółkę szkoleń* związanych z organizowaniem wycieczek i innych drobnych atrakcji dla uczestników szkoleńna podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54,
Czy przy prowadzeniu działalności polegającej na organizacji imprez kulturalnych, obsługa gastronomiczna, zakup żywności, napojów w tym napojów alkoholowych będą stanowiły koszty uzyskania przychodu?.
Czy poniesione przez Spółkę wydatki z prowadzoną działalnością gospodarczą poniesione na produkcję alkoholu przekazanego na reklamę (degustacje) mogą stanowić koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wydatki ponoszone na organizację konferencji (przypadek 1.) związane z zakupem posiłków i napojów, w tym alkoholowych stanowią koszty uzyskania przychodów dla Spółki?
Czy wydatki ponoszone w związku ze spotkaniami handlowymi (przypadek 2.) na zakup posiłków i napojów, w tym czasami alkoholowymi stanowią koszty uzyskania przychodów dla Spółki
1. Czy nieodpłatne przekazanie klientom próbek wina do degustacji, próbek wina dołączanych do oferty handlowej oraz próbek przekazanych w celu przeszkolenia-zapoznania pracowników z nowym asortymentem, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług - na podstawie art. 7 ust 3 ustawy o podatku od towarów i usług? 2. Czy butelkę wina o pojemności 0,75l można uznać za próbkę produktu skoro Wnioskodawca
Strona pobierając opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych występuje w charakterze podatnika podatku od towarów i usług winna transakcje te dokumentować fakturą VAT.
Sukcesja praw i obowiązków wynikających z prowadzonej przez Wnioskodawczynię pozarolniczej działalności gospodarczej w związku z wniesieniem przedsiębiorstwa osoby fizycznej do spółki jawnej.
Czy w dniu zawarcia umowy sprzedaży praw majątkowych (wierzytelności handlowych) wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, przysługujących Spółce z tytułu prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych, powstanie po stronie Spółki przychód należny zgodnie z dyspozycją art. 12 ust. 3a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Zakres zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup butelek z winem, zakup etykiet z nadrukiem logo i firmy Spółki, transport butelek z nadrukiem do siedziby Spółki.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
1. Czy wydatki na usługi gastronomiczne, obejmujące posiłki w postaci śniadania, obiadu, kolacji wraz z napojami bezalkoholowymi, w postaci jak wskazana w opisie stanu faktycznego, poniesione przez Spółkę na spotkaniach biznesowych z obecnymi lub potencjalnymi kontrahentami Spółki stanowią koszty reprezentacji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Czy wydatki
1. Czy wydatki na organizacje konferencji wskazane w stanie faktycznym, zarówno ponoszone bezpośrednio przez Spółkę jak i te, w których Spółka partycypuje kiedy konferencję organizuje inny podmiot, stanowią dla Spółki w całości koszt uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych? (zaistniały stan faktyczny) 2. Czy wydatki na organizacje konferencji wskazane w stanie faktycznym, zarówno
Wydatki na zakup alkoholu podanego podczas spotkania biznesowego mogą być kosztem podatkowym przedsiębiorcy. Warunkiem jest należyte udokumentowanie tych wydatków, potwierdzające ich racjonalność. Tak stwierdził Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji, której fragment przedstawiamy. Pełna treść interpretacji jest dostępna na www.inforfk.pl.
Czy będą stanowić koszty uzyskania przychodu wydatki na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych w opisanej sytuacji?
Nie każdy przedsiębiorca sprzedający napoje alkoholowe (np. piwo) w pubie czy restauracji wie, że samo uwidacznianie ich nazw na szklankach czy nalewakach może zostać uznane za reklamę alkoholu. Podpisanie z producentem napojów alkoholowych umowy, w której zobowiąże się za wynagrodzeniem do prezentacji marki alkoholu w swoim lokalu (np. na nalewaku) oznacza konieczność wnoszenia specjalnej opłaty i
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania obciążenia kontrahenta kosztami związanymi z produkcją piwa w przypadku rezygnacji przez kontrahenta z jego zakupu.
W związku z treścią art. 132 ust. 7 ustawy, należy stwierdzić, że Wnioskodawca do składania korekt deklaracji DRA-1 powinien stosować przepisy ustawy Ordynacja podatkowa. Oznacza to, że Wnioskodawca w przypadku zmiany podstawy opodatkowania będącej jednocześnie podstawą do naliczenia Opłaty korekty dokonuje poprzez złożenie korekty deklaracji składanej za okres, w którym tę Opłatę wykazał.