Koszty poniesione przez Wnioskodawcę w związku z nabyciem Usług, które są refakturowane przez Usługodawcę będącego podmiotem powiązanym względem Wnioskodawcy, podlegają ograniczeniu w zakresie ich zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów określonemu w art. 15e updop
Mając na względzie anonimowość stron transakcji na giełdzie towarowej stwierdzić należy, że sprzedaż przez dom maklerski na giełdzie towarowej energii elektrycznej będącej własnością Spółki nabywcy końcowemu nie spowoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym po stronie Spółki.
Mając na względzie anonimowość stron transakcji na giełdzie towarowej stwierdzić należy, że sprzedaż przez dom maklerski na giełdzie towarowej energii elektrycznej będącej własnością Spółki nabywcy końcowemu nie spowoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym po stronie Spółki.
Wnioskodawca nabywając energię elektryczną jest nabywcą końcowym, ponieważ nie posiada koncesji na wytwarzanie, przesyłanie, dystrybucję lub obrót energią elektryczną w rozumieniu przepisów ustawy Prawo energetyczne oraz nie jest podmiotem wyłączonym z zakresu tej definicji.
Wnioskodawca posiada koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej, zgodnie zatem z literalnym brzmieniem przepisu nie jest nabywcą końcowym; sprzedaż przez Dostawcę energii elektrycznej Wnioskodawcy nie stanowi czynności opodatkowanej, ponieważ nie jest dokonywana na rzecz nabywcy końcowego; zużycie przez Spółkę na potrzeby własne zakupionej energii elektrycznej od Dostawcy podlega opodatkowaniu podatkiem
dotyczy obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej
Pojęcie koncesji w znaczeniu użytym w ustawie o podatku akcyzowym należy wykładać funkcjonalnie jako każdy akt władczy wydany przez upoważniony organ w granicach jego kompetencji, którego skutkiem jest, że jego adresat może legalnie prowadzić działalność gospodarczą w zakresie obrotu lub dystrybucji energii elektrycznej. Tym samym biorąc pod uwagę, że wydana w przedmiotowej sprawie decyzja Prezesa
Ustalenie czy należności płacone przez Spółkę na rzecz spółek zagranicznych wymienionych we wniosku z tytułu nabycia egzemplarza/dostępu do oprogramowania w związku z umowami dystrybucyjnymi albo na użytek własny, nie stanowią należności licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, a w konsekwencji, czy na spółce nie ciąży obowiązek poboru podatku u źródła od ww. należności, zgodnie z
W zakresie utraty statusu nabywcy końcowego i opodatkowania nabywanej energii elektrycznej przez podmiot posiadający koncesję na wytwarzanie energii, obowiązków rejestracji na potrzeby podatku akcyzowego, składania deklaracji dla podatku akcyzowego, obliczenia i zapłaty podatku oraz prowadzenia ewidencji zużycia energii elektrycznej, opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej, zwolnienia gazu zużywanego
Wnioskodawca nie będzie wykorzystywał wyrobów energetycznych innych niż pochodzących z odnawialnych źródeł energii w rozumieniu ustawy o OZE zatem w sprawie nie mają zastosowania postanowienia § 5 ust. 2 rozporządzenia. Ponadto energia elektryczna wyprodukowana przez Wnioskodawcę zaspokaja jedynie niewielki procent zapotrzebowania na energię elektryczną Wnioskodawcy i Wnioskodawca nie przewiduje sprzedaży
Nadwyżka produkowanej energii elektrycznej sprzedawana jest do Spółki, która posiada koncesję na obrót energią elektryczną, oraz posiada na terenie Wnioskodawcy stację Trafo. Ponadto Wnioskodawca wskazuje, że każda ilość energii elektrycznej jest skierowana bezpośrednio do stacji Trafo - bilansowana w licznikach (energia wytworzona i pobrana), a następnie skierowana jest do zużycia, a nadwyżka wysyłana
Uznanie podmiotu posiadającego koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej za nabywcę końcowego oraz brak obowiązku samoobliczenia podatku akcyzowego
Dot. obowiązku Wnioskodawcy jako płatnika podatku u źródła z tytułu korzystania z oprogramowania komputerowego, dostępu do wersji elektronicznych baz danych, licencji do wyświetlania filmów produktowych; pobierania certyfikatów rezydencji oraz sporządzania deklaracji CIT-10 oraz informacji IFT-2/IFT-2R.
Ustalenie, czy: • wynagrodzenie wypłacane przez Spółkę z tytułu Licencji użytkownika końcowego mieści się w zakresie wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. czy zapłata takiego wynagrodzenia pociąga za sobą konieczność pobrania podatku u źródła od wypłacanych należności; • w związku z wypłatą wynagrodzenia, o którym mowa we wniosku
Wnioskodawca jest podatnikiem z tytułu czynności opodatkowanej, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 4 (czego nie zmienia możliwość objęcia wyprodukowanej w posiadanej przez Wnioskodawcę małej elektrowni wodnej zwolnieniem wskazanym w § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień), a ponadto nie znajdzie w przypadku Wnioskodawcy zastosowania wyłączenie z obowiązku prowadzenia ewidencji, gdyż posiadana przez Wnioskodawcę
Warunkiem zastosowania zwolnienia jest nabycie gazu przez uprawniony podmiot (Gminę), zużycie gazu przez Gminę do celów opałowych w budynku oraz spełnienie warunku określonego w art. 31b ust. 5, tj. określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do celów uprawniających do zwolnienia
Brak opodatkowania akcyzą sprzedaży energii elektrycznej operatorowi systemu dystrybucyjnego, który posiada koncesję na wytwarzanie, przesyłanie, dystrybucję i obrót energią elektryczną w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.).
Dotyczący obowiązku zapłaty podatku akcyzowego w związku ze zużyciem wyprodukowanej energii i obowiązku rejestracji jako podatnik podatku akcyzowego.
Czy przychody, które będzie osiągała Spółka z tytułu sprzedaży subskrypcji na używanie oprogramowania komputerowego użytkownikom końcowym, będą stanowiły przychody z praw autorskich, w tym z tytułu zbycia tych praw, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy CIT, Czy Spółka z uwagi na spełnienie wszystkich warunków z art. 28j ust. 1 i 2 ustawy CIT oraz brak spełnienia negatywnych przesłanek
CIT - ustalenie poboru podatku u źródła z tytułu płatności za oprogramowanie (USA).
Możliwość poboru podatku u źródła z tytułu płatności za oprogramowanie.
Ustalenie, czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności.
W zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności
W zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności.