Czy wydatek poniesiony tytułem odszkodowania za powstrzymanie sie w ciągu 10 lat od działalności konkurencyjnej stanowi koszt uzyskania przychodu. PB1/4218-SIP-4/05, decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Czy odszkodowanie wynikające z umowy o zakazie konkurencji podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i czy w związku z tym należy uwzględnić koszty uzyskania przychodu i kwotę wolną?
Czy ponoszone opłaty wymienione w opisanym stanie faktycznym mogą stanowić koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?Czy Spółce przysługuje prawo odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących opłaty, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego w zakresie podatku naliczonego w fakturach, których przedmiotem są opłaty za przyjęcie towaru do sprzedaży, zważywszy, że zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 4c ustawy, prawo obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku nie przysługuje w przypadku faktur stwierdzających czynności, które potwierdzają czynności, do których mają
Czy Wnioskodawca może zaliczyć w koszty uzyskania przychodów zapłacone w wysokości 80.000 zł w 2007 roku na mocy ugody odszkodowanie na zaspokojenie roszczeń z tytułu naruszenia zakazu konkurencji?
Należy stwierdzić, iż wynagrodzenia Wnioskodawcy wypłacone w związku z realizacją Projektu Central Poland Business Support Network w części (60%) finansowanej ze środków Programu Ramowego na rzecz Konkurencyjności i Innowacji na zasadzie refundacji nie podlegają zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy opłata integracyjna może zostać zakwalifikowana przez Spółkę jako koszt uzyskania przychodów?
Jesteśmy firmą handlową i sprzedajemy towar m.in. odbiorcom hurtowym. Nasz odbiorca hurtowy rozpoczął sprzedaż tego towaru przez Internet. Wykorzystując rabat, sprzedaje taniej niż nasze sklepy detaliczne. Czy bez naszej zgody ma do tego prawo? Czy ma prawo również bez naszej zgody zamieszczać własne zdjęcia naszych towarów na stronie internetowej?
Kara pieniężna nałożona decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję nie będzie stanowiła dla Spółki kosztu uzyskania przychodu.
Ponieważ Ramowy Program na rzecz Konkurencyjności i Innowacji jest dofinansowany bezpośrednio z Komisji Europejskiej, zatem w sytuacji, gdy w momencie dokonywania wypłaty przez Wnioskodawcę będącego beneficjentem pomocy, wynagrodzenia będą w części finansowane bezpośrednio ze środków przekazanych przez Komisję Europejską na wyodrębniony rachunek, to wówczas korzystają one ze zwolnienia przedmiotowego
ustalenie źródła przychodów, do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu wypłaty odszkodowania w związku z powstrzymaniem się od działalności konkurencyjnej
ustalenie źródła przychodów, do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu wypłaty odszkodowania w związku z powstrzymaniem się od działalności konkurencyjnej
ustalenie źródła przychodów, do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu wypłaty odszkodowania w związku z powstrzymaniem się od działalności konkurencyjnej
ustalenie źródła przychodów, do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu wypłaty odszkodowania w związku z powstrzymaniem się od działalności konkurencyjnej
ustalenie źródła przychodów, do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu wypłaty odszkodowania w związku z powstrzymaniem się od działalności konkurencyjnej
ustalenie źródła przychodów, do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu wypłaty odszkodowania w związku z powstrzymaniem się od działalności konkurencyjnej
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego otrzymane odszkodowanie wraz z odsetkami na podstawie przepisów prawa cywilnego w celu naprawienia szkody może skorzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy?
Przedsiębiorcy będą mieli więcej czasu na wniesienie odwołania od decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wydłużony zostanie niestety też czas postępowań antymonopolowych w sprawach bardziej skomplikowanych koncentracji. Takie między innymi zmiany wprowadza do polskiego prawa antymonopolowego ustawa z 10 czerwca 2014 r. o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz ustawy
w zakresie możliwości zaliczenia w poczet kosztów uzyskania kwoty orzeczonej orzeczeniem sądowym
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów:- kary pieniężnej nałożonej na Spółkę decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, - kosztów postępowania przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kosztów zasądzonych wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz przez Sąd Apelacyjny jako zwrot kosztów zastępstwa procesowego.
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy finansowej UE w ramach realizacji Ramowego Programu Konkurencyjności i Innowacji.