Starostwo Powiatowe zgodnie z ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966 z dnia 29 listopada 2003 r.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 209, poz. 2132 z dnia 20 września 2004 r.) pobiera opłaty komunikacyjne za wydanie prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu
Czy ze względu na fakt, iż pracownik Spółki otrzymuje zwrot tylko części wydatków ponoszonych na zakup biletów (tj. 60%), powstaje wątpliwość czy w opisanej sytuacji i w świetle art. 22 ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych możliwe jest uwzględnienie w kosztach uzyskania przychodu całej kwoty brutto faktycznie wydatkowanej przez pracownika na zakup biletów, tj. 1.948,00 zł. W kosekwencji
opodatkowanie czynności wykonywanych przez Starostwo polegających na:wydawaniu dokumentów stwierdzających uprawnienie do kierowania pojazdem, pozwolenia czasowego, dowodu rejestracyjnego oraz tablic rejestracyjnych pojazdu, wydaniu karty wędkarską lub karty łowiectwa podwodnego, wydaniu dziennika budowy, i odpłatnym przekazaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia
W którym roku podatkowym w 2007, czy 2008 Spółka powinna ująć korektę przychodów związanych ze zwrotem otrzymanych wcześniej dopłat (dotacji) do biletów ulgowych?
Wobec faktu, że podlegająca zwrotowi na rzecz MZK nadpłata podatku VAT została pierwotnie sfinansowana z dotacji otrzymanej od Gmin może być ona przez Zakład wydatkowana na dowolne bieżące koszty działalności. Czy wobec tego źródła finansowania będą to koszty uznane jako stanowiące czy też nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów?
brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją inwestycji pn. Usprawnienie komunikacyjne centrum miasta B.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Przebudowa drogi powiatowej w Powiecie R.
Czy w odniesieniu do planowanych zakupów dotyczących inwestycji realizowanej w ramach projektu Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w L. istnieje możliwość odliczenia przez Stronę podatku VAT naliczonego przy zakupie nowego taboru trolejbusowego i autobusowego?
Brak opodatkowania wydawania druków dowodów rejestracyjnych i praw jazdy oraz tablic rejestracyjnych.
Czy rekompensata stanowiąca zwrot kosztów wynikających z wykonywania zadań własnych gminy będzie stanowić przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy otrzymana rekompensata jako dofinansowanie Spółki pokrywające ujemny wynik finansowy w związku z realizacją obowiązku świadczenia usług przewozowych na warunkach określonych przez Gminę może być traktowana jako dotacja otrzymana do jednostki samorządu terytorialnego, a tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych i jednocześnie wielkość dotacji powinna być wyłączona
Czy w świetle art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. Spółka przekazując swoim pracownikom informację PIT-11 za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na podany przez pracownika adres, realizuje obowiązek przekazania podatnikowi stosownej informacji?
Możliwość przekazania przez płatnika podatnikowi informacji PIT-11, PIT-40 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Czy konieczne jest uzyskanie pisemnej zgody podatnika na przekazanie informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej wraz z adresem e-mail podatnika, na który zostanie przekazany login i hasło dostępu do platformy, na której zostanie umieszczona informacja PIT-11? Czy samo umieszczenie informacji PIT-11 na platformie i powiadomienie o tym fakcie pracowników/zleceniobiorców za pośrednictwem
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Czy Spółka przekazując pracownikom PIT-40 i PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych powyżej prawidłowo realizuje obowiązek nałożony na nią jako na płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych przez przepisy - odpowiednio art. 37 ust. l i 3 oraz art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. Nr 51 z 2010 r.
Reasumując, brak jest przesłanek uniemożliwiających przekazywanie informacji PIT-8C w formie plików PDF z podpisem elektronicznym, umieszczonych na platformie internetowej, czy przesłanych na podany w umowie przez Klienta adres e-mail. Z powołanych powyżej przepisów nie wynika również, aby Wnioskodawca musiał uzyskać pisemną zgodę podatnika na przekazanie ww. informacji za pośrednictwem komunikacji
Wnioskodawca ma obowiązek rozliczyć podatek należny w myśl uregulowań art. 19 ust. 13 pkt 2 lit. a ustawy, tj. z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30. dnia, licząc od dnia wykonania usługi. Jako dzień sprzedaży, należy wskazać dzień, w którym faktycznie Wnioskodawca wyświadczył usługę (zakończył jej świadczenie).
Gdy podwyższenie ceny świadczonych usług jest nową okolicznością, niemożliwą do przewidzenia w chwili wystawienia pierwotnej faktury sprzedaży, obowiązek podatkowy z tytułu wystawienia faktury korygującej powstanie w rozliczeniu za okres, w którym faktura korygująca została wystawiona. Wobec powyższego. W przypadku gdy nastąpi zmniejszenie podstawy opodatkowania, podatnik nie koryguje "wstecz" rozliczenia
Czy statek rybacki używany do połowów na akwenach dalekomorskich, w wyłącznych strefach ekonomicznych państw innych niż Polska i Cypr a także na wodach międzynarodowych, sprzedający złowione ryby na rzecz różnych podmiotów, pochodzących przeważnie z państw innych niż Polska i Cypr jest statkiem eksploatowanym w komunikacji międzynarodowej w rozumieniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a
rozliczenie faktur korygujących w przypadku korekty zwiąkszającej lub zmniejszającej podstawe opodatkowania i podatek należny oraz wystawianie zbiorczej faktury korygującej
1. Czy należy naliczać do tej kwoty podatek VAT? 2. Jeżeli należy naliczać podatek VAT to w jakiej wysokości?
Prawo do odliczenia przez Województwo podatku naliczonego przy realizacji projektu polegającego na budowie drogi wojewódzkiej, której zarządcą będą miasta, przez które przebiega ta droga
Miejski Zarząd Dróg i Transportu nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu polegającego na przebudowie drogi.